• Mikkans

Fertility charts- dela din tempkurva!

Hej på er! Jag saknar en sida där vi kan dela med oss av våra tempkurvor och diskutera dem. Som ofrivilligt barnlös kan en ju bli besatt.. jag börjar med min, hoppas på implantationsdipp inom kort;)

• Svar på tråden Fertility charts- dela din tempkurva!
  • Entusiastisk

Vilket bra initiativ!

Har också saknat!

Här är min kurva

Min kropp försökte äl en gång CD14 men misslyckades(baserat på äl symptom) sen försökte den igen med full force(älsymptom ++) .. Fick stegring på ältest på cd16 när jag fick dipp i tempen(fyllde ändå i det som ett positivt ältest men det var långt ifrån. Hade troligtvis peaken på natten sen ägglossa jag i princip direkt..)

Första cykeln jag tempat, hade väldigt mycket sömnbrist i början av cykeln pga lite spänd för att missa tempningen och mätte även inom ett tidsspann osv och första 8 dagar var med vanlig muntemp innan jag fick basaltempen. Så from cd12 mätte jag vid exakt samma tid istället så det ska jag fortsätta med för en jämnare kurva :)

Men syns att jag även fått bättre sömn efter äl med en stabilare temp.. Ska bli kul att se hela kurvan sen och hoppas såklart på en implantationsdipp och en graviditet men blir det inte är det iaf intressant att få lära sig sin kropp <3

• Mikkans

Ja, så kul med någon som gillar idén! Det är min första temp-månad och idag ökade tempen massa, till 36.90. Har sett att de flesta får implantationsdipp runt 7 dagar efter ÄL. Dvs typ om 2 dagar för mig. Hur länge har ni försökt?

Vet du varför ditt röda sträck är helt och mitt streckat?

• Solblomma30
    Mikkans skrev 2020-08-03 19:28:56 följande:

Ja, så kul med någon som gillar idén! Det är min första temp-månad och idag ökade tempen massa, till 36.90. Har sett att de flesta får implantationsdipp runt 7 dagar efter ÄL. Dvs typ om 2 dagar för mig. Hur länge har ni försökt?

Hej :) Jag försöker inte bli gravid nu men använder och har använt Fertility Friend jättelänge så kan svara på din fråga om varför ditt röda streck inte är heldraget utan i små streck. Det betyder att dina fertilitetstecken inte stämmer helt överens, så FF är inte helt säker på att cykeldag 17 är din ägglossningsdag. När datorn är säker så får man ett heldraget streck :)

Troligtvis får du inte ett heldraget streck därför att du inte har loggat dina flytningar, och för att din temp är tagen på olika tider och för att du inte har så många dagar du har tempat denna cykel. Då kan datorn egentligen bara gå på tempökningen men det blir ganska osäkert. Du skulle ju kunna ha haft ägglossning dag 18 och 19 också med tanke på att du fick positivt test dag 18.
  • Entusiastisk
    Mikkans skrev 2020-08-03 19:28:56 följande:

Detta fick jag fram om varför din är streckad :)

Why do I have a dotted line on my chart?

The dotted lines on your chart for the coverline and ovulation detection mean that there is something about your data that puts your ovulation date in question. Usually this is because one or more of your non-temperature fertility signs do not confirm the ovulation date that your temperature would suggest. This may not mean anything significant for you, especially if your thermal shift is clear. Sometimes your fertility signs just do not all match up to show a perfectly correlated picture. In most cases, the detection is still quite reliable, but it means that you have to keep looking at your chart and your fertility signs and have intercourse if you see any signs of increased fertility.

When the lines are dotted and the thermal shift is not clear or dramatic, it is especially important to keep having intercourse since it is possible that you are still waiting for ovulation. If a more likely ovulation date becomes apparent later, the software will usually adjust the detection automatically.

Så appen anser inte att temphöjningen och andra fertila tecken som ditt sekret är tillräcklig för att den ska kunna 100% bekräfta att du hade ägglossning. Ser att du fyllt i creamy och att du fått positivt på älstickan på cd18. Tänker att du då skulle kunnat haft äl på cd 21 men att du då tagit tempen senare än vanligt och fått en högre temp. Men du skulle också kunnat haft äl på cd23 eftersom tempen nu stack ännu mer. Men svårt att säga. testa att fyll i mer fertilitetstecken och även att vara noga med tiden för när du tempar(om det går). Det skulle OCKSÅ kunna vara en skiftning till en trifasisk kurva som då skulle indikera på en graviditet.. Men ja, detta är ju bara en massa spekulationer..:) Svårt att säga såklart..

vad känner du själv? med älsymptom etc?

• Mikkans
    Solblomma30 skrev 2020-08-03 20:17:31 följande:

Hej :) Jag försöker inte bli gravid nu men använder och har använt Fertility Friend jättelänge så kan svara på din fråga om varför ditt röda streck inte är heldraget utan i små streck. Det betyder att dina fertilitetstecken inte stämmer helt överens, så FF är inte helt säker på att cykeldag 17 är din ägglossningsdag. När datorn är säker så får man ett heldraget streck :)

Troligtvis får du inte ett heldraget streck därför att du inte har loggat dina flytningar, och för att din temp är tagen på olika tider och för att du inte har så många dagar du har tempat denna cykel. Då kan datorn egentligen bara gå på tempökningen men det blir ganska osäkert. Du skulle ju kunna ha haft ägglossning dag 18 och 19 också med tanke på att du fick positivt test dag 18.

Oj, tack snälla du för dina svar!! Så svårt att mäta samma tid samma dag när det är semester, men ska genast logga sekret! :D
  • Mikkans
    Entusiastisk skrev 2020-08-03 20:50:37 följande:

Detta fick jag fram om varför din är streckad :)

Why do I have a dotted line on my chart?The dotted lines on your chart for the coverline and ovulation detection mean that there is something about your data that puts your ovulation date in question. Usually this is because one or more of your non-temperature fertility signs do not confirm the ovulation date that your temperature would suggest. This may not mean anything significant for you, especially if your thermal shift is clear. Sometimes your fertility signs just do not all match up to show a perfectly correlated picture. In most cases, the detection is still quite reliable, but it means that you have to keep looking at your chart and your fertility signs and have intercourse if you see any signs of increased fertility.

When the lines are dotted and the thermal shift is not clear or dramatic, it is especially important to keep having intercourse since it is possible that you are still waiting for ovulation. If a more likely ovulation date becomes apparent later, the software will usually adjust the detection automatically.

Så appen anser inte att temphöjningen och andra fertila tecken som ditt sekret är tillräcklig för att den ska kunna 100% bekräfta att du hade ägglossning. Ser att du fyllt i creamy och att du fått positivt på älstickan på cd18. Tänker att du då skulle kunnat haft äl på cd 21 men att du då tagit tempen senare än vanligt och fått en högre temp. Men du skulle också kunnat haft äl på cd23 eftersom tempen nu stack ännu mer. Men svårt att säga. testa att fyll i mer fertilitetstecken och även att vara noga med tiden för när du tempar(om det går). Det skulle OCKSÅ kunna vara en skiftning till en trifasisk kurva som då skulle indikera på en graviditet.. Men ja, detta är ju bara en massa spekulationer..:) Svårt att säga såklart..

vad känner du själv? med älsymptom etc?

Oj så mycket info! :D

Fick höjning på ägglossningstesten CD 17 sen på kvällen och positivt ägglossningstest cd 18 på morgonen med ägglossningssmärtor samma kväll.

Tycker som sagt de är svårt att tempa samma tid varke dag på semestern men snart är (tyvärr) vardagen åter och kan tempa mer "normalt".
  • PelloBello

Finns en aktiv tråd som heter tempkurvor :)

Men kul med mest ff kurvor. Bidrar med min nuvarande. Har haft semester, därav tidsskillnader I tempningen.

• PelloBello

Jo. Kan tillägga att min är streckad pga att jag la till vattnigt sekret efter äl.

• Mikkans
    PelloBello skrev 2020-08-04 12:30:01 följande:

Finns en aktiv tråd som heter tempkurvor :)

Men kul med mest ff kurvor. Bidrar med min nuvarande. Har haft semester, därav tidsskillnader I tempningen.

Jaha, ska kolla in den tråden med :) Ser det ut som en möjlig implantationsdipp dpo 6? ;)
Svar på tråden Fertility charts- dela din tempkurva!