• Fritjof87

Jobb, hus och corona

Hej, jag är lite nyfiken på att fråga den gemene Svensson om läget i vårat avlånga land.

Som alla vet har ingen gått oberörd av Corona och det syns framförallt i antalet uppsägningar och varsel, arbetslösheten ligger på ca 9,5% och Arbetsförmedlingen tillsammans med A-kassan har aldrig haft så mycket att göra.

Till min frågeställning, hur är eran situation i dagsläget, har er arbetssituation förändrats och hur påverkas hushållsekonomin? Känner ni er trygga med nuvarande bostadssituation, klarar ni bostadskostnaderna med mindre inkomst om så är fallet?

Jag är genuint nyfiken på hur priserna på t.ex hus kan stiga mitt i en ekonomisk kris och hoppas detta kan leda till någon form av diskussion.

• Svar på tråden Jobb, hus och corona
  • Jemp

Vi har turen att vara hyfsat opåverkade så sätt. Bortsett från att sambon fick skiten och varot sjukskriven 2 mån. Mår bra idag dock och ingen stor påverkan ekonomiskt.

Båda har jobb, jag har jobbat hemifrån (tråkigt men nödvändigt och dessutom möjliggjort att vi inte behövt vabba så mycket som krävts annars).

Ekonomiskt har vi lagt oss på en nivå vi klarar fint även om iaf en blir arbetslös.

• hawthorne

Det är bara vissa branscher som går dåligt, andra går bra.
    Varken jag eller sambon har någonsin jobbat så mycket övertid som nu så vi klarar oss mycket bra.

Svar på tråden Jobb, hus och corona