• Anonym (Ansikte)

Den absolut bästa ansiktsmasken- askungemask?

Behöver tips på en riktigt bra ansiktsmask (askungemask) sån där som man känner ojojoj när man använt den.

• Svar på tråden Den absolut bästa ansiktsmasken- askungemask?
  • Emstahsa

Kan direkt tipsa om Gratiae, de har en 'gnussa i huden grej' som tar bort döda hudceller, kombinerat med serum och kräm blir man en ny människa!

• Anonym (Ansikte)

Tack! Vart köper man den:) tänkte beställa på internet

• Anonym (!)

Jag rekommenderar peter thomas roth pumpkin enzyme mask. Efter den lägger jag på exuviance deep hydration treatment och låter den verka under natten. Dagen efter är huden så nära perfekt man kan komma. Den ser klar och frisk ut. 

Tror både finns att köpa på skincity. 

• Anonym (MenJössesMänniska)
    Emstahsa skrev 2020-07-27 10:48:30 följande:

Kan direkt tipsa om Gratiae, de har en 'gnussa i huden grej' som tar bort döda hudceller, kombinerat med serum och kräm blir man en ny människa!

Men shit, kollade upp skiten och en liten burk med 50 ml i kostar 399 dollar! Vilken jävla idiot köper denna i tron om att en fucking ansiktsmask skulle vara värd en sån summa???? 
  • Anonym (!)
    Anonym (MenJössesMänniska) skrev 2020-07-30 06:14:48 följande:

Men shit, kollade upp skiten och en liten burk med 50 ml i kostar 399 dollar! Vilken jävla idiot köper denna i tron om att en fucking ansiktsmask skulle vara värd en sån summa???? 

399 är billigt. När det kommer till hudvård så brukar det vara så att man får vad man betalar för.
  • Emstahsa
    Anonym (MenJössesMänniska) skrev 2020-07-30 06:14:48 följande:

Tack för att du i stort sett kallade mig idiot, otroligt charmigt :)

Man får vad man betalar för och eftersom det är så pass liten mängd man behöver till hela ansiktet så står jag ändå för att det är värt det. Mitt ansikte gick från en känsla av sandpapper till känslan av baby och jag är glad att jag på ut hela den summan på en 'fucking ansiktsmask'

Men om du häldre vill köpa din ansiktsmask på dollarstore eller icamaxi är det okej!
    Anonym (Ansikte) skrev 2020-07-27 10:58:46 följande:

Tack! Vart köper man den:) tänkte beställa på internet

Du får nog googla det, jag köpte mina produkter i fysisk butik i täby. Finns nog på mall of scandinavia om du bor i sthlm
  • Anonym (Alice)

Kan rekommendera Summer Fridays Jet Lag Mask! Finns på Cult Beauty. Helt underbar mask, blev verkligen en game-changer för mig och den är inte så hutlöst dyr. Visst att "man får det man betalar för" men det finns ju också en gräns. Hudvård behöver inte kosta flera tusen kronor för att man ska få vettiga grejer. Sen får man ju också komma ihåg att många gånger betalar man ju för märket och deras marketing. Bara för att något är dyrt behöver inte det betyda att produkten faktiskt är värt så mycket.

• Anonym (!)
    Det viktigaste när man väljer hudvårdsprodukter är att ta reda på vilka aktiva ingredienser produkten innehåller. Många billigare produkter innehåller inga aktiva ämnen som påverkar huden i någon större uträckning. 

Man ska utgå ifrån vilka problem man har och välja produkter med innehåll som har en verklig effekt på just de problem man har. Det behöver inte vara svindyrt för att vara bra. Men vill du ha någon synlig effekt så är det svårt att hitta produkter i låga prisklasser. 

Hudvård är ett stort intresse för mig då jag haft porblemhy nästan hela mitt liv. När jag började gå på regelbundna ansiktsbehandlingar och hjälp att välja bra produkter för min hy vart jag chockad över den tydliga effekten. Särskilt chockad blev jag över hur stor skillnad en genomtänkt hudvårdsrutin gör, det är mycket viktigare än att göra behandlingar på salong. Hittar man en lösning på sina hudproblem så är det så värt att betala lite mer. Dessutom så räcker de dyrare produkterna ofta mycket längre än de billiga så i längden behöver det inte bli så mycket dyrare. 
  • Anonym (Laura)
    Anonym (!) skrev 2020-07-30 11:25:13 följande:
    399 är billigt. När det kommer till hudvård så brukar det vara så att man får vad man betalar för.
    Vilken värld lever du i om 399 dollar är billigt? 
  • Anonym (!)
    Anonym (Laura) skrev 2020-07-30 13:03:14 följande:
    Vilken värld lever du i om 399 dollar är billigt? 
    Såg inte att det var dollar. Men om det hade varit lösningen på mina hudbesvär så hade jag inte tyckt att det var värt pengarna. Allt handlar i grund och botten om prioriteringar. En del spelar bort sina pengar, en del köper cigaretter, en del handlar kläder. Så att lägga pengarna på hudvård är knappast värre än något annat. 
  • Anonym (MenJössesMänniska)
    Anonym (!) skrev 2020-07-30 13:13:57 följande:
    Såg inte att det var dollar. Men om det hade varit lösningen på mina hudbesvär så hade jag inte tyckt att det var värt pengarna. Allt handlar i grund och botten om prioriteringar. En del spelar bort sina pengar, en del köper cigaretter, en del handlar kläder. Så att lägga pengarna på hudvård är knappast värre än något annat. 
    399 US dollar är ju 3500 svenska kronor. FÖR 50 MILLILITER!!!!!

50 MILLILITER!!!!

Det finns inget i den burken som är ens i närheten av att vara värt den summan. Det är ju bogus i kvadrat. Kejsarens nya kläder typ.

Folk tror att den måste göra underverk eftersom priset är absurt högt. men om det hade vart sant så skulle ju folk hellre använda denna mask istället för tex botox som ju är ännu dyrare. Visst, huden känns säkert jättelen och mjuk efteråt men det gör den även med vilken billig mask som helst också. 

Ungefär som den här Beccas No Pigment Foundation för 36 dollar. Skrattretande!! Kolla upp på tuben.
    Folk älskar tydligen att bli bedragna. Att vaggas in i en falskhet och att få göra sig av med sina pengar. Nu fattar jag ju att denna mask är till för the riches, tex kan jag se att den här Jeffrey Star säkert använder den som fotkräm varje kväll och använder 7 burkar i veckan. Men för normalt folk? No fucking way! Jag jobbar alldeles för hårt för mina korvören för att bokstavligen slänga bort dem på vansinnigheter. 
  • Emstahsa
    Anonym (MenJössesMänniska) skrev 2020-07-30 15:35:06 följande:

399 US dollar är ju 3500 svenska kronor. FÖR 50 MILLILITER!!!!!

50 MILLILITER!!!!

Det finns inget i den burken som är ens i närheten av att vara värt den summan. Det är ju bogus i kvadrat. Kejsarens nya kläder typ.

Folk tror att den måste göra underverk eftersom priset är absurt högt. men om det hade vart sant så skulle ju folk hellre använda denna mask istället för tex botox som ju är ännu dyrare. Visst, huden känns säkert jättelen och mjuk efteråt men det gör den även med vilken billig mask som helst också. 

Ungefär som den här Beccas No Pigment Foundation för 36 dollar. Skrattretande!! Kolla upp på tuben.

Folk älskar tydligen att bli bedragna. Att vaggas in i en falskhet och att få göra sig av med sina pengar. Nu fattar jag ju att denna mask är till för the riches, tex kan jag se att den här Jeffrey Star säkert använder den som fotkräm varje kväll och använder 7 burkar i veckan. Men för normalt folk? No fucking way! Jag jobbar alldeles för hårt för mina korvören för att bokstavligen slänga bort dem på vansinnigheter. 

Alla prioriterar vi våra pengar på olika sätt. Jag slutade röka och unnade mig istället för cigg dessa hudvårdsprodukter som jag dessutom brukar få rabatterat i fysisk butik.

Jag använder serum och kräm dagligen och den som tar bort döda hudceller en gång i veckan och det räcker lite över 6 månader för mig, så jag tycker ändå att det är okej!

Jag sliter för mina korvören också, precis som alla andra om vi bortser från bidragstagare.

Produkten har fått bort min problemhy, om du inte vill köpa dessa så är det okej, men acceptera att det finns andra som vill.

Finns andra som köper läppstift från dior, när samma effekt uppnås utav ett billigare märke- man köper det man gillar och vill.
  • Anonym (Alice)
    Emstahsa skrev 2020-07-31 00:10:34 följande:
    Alla prioriterar vi våra pengar på olika sätt. Jag slutade röka och unnade mig istället för cigg dessa hudvårdsprodukter som jag dessutom brukar få rabatterat i fysisk butik.
    Och du tror på riktigt att det är dyra hudvårdsprodukter som har fixat din hud, och inte att du slutat röka och inte längre suger i dig gifter på en daglig basis...?
  • Emstahsa
    Anonym (Alice) skrev 2020-07-31 01:16:37 följande:

Och du tror på riktigt att det är dyra hudvårdsprodukter som har fixat din hud, och inte att du slutat röka och inte längre suger i dig gifter på en daglig basis...?

Ja eftersom att mina problem återkommer om jag inte använder produkter en längre tid.
Svar på tråden Den absolut bästa ansiktsmasken- askungemask?