bullen29 skrev 2020-07-21 23:19:54 följande:
Har försökt i ca 4 månader att avsluta successivt men går inte helt ännu. Kan inte vila em utan att ha ätit från tutten även om så har ätit vanlig mat med. Tyvärr kräver fsk att barnet ska kunna äta själv också med sked vilket min dotter ej kan ännu,eller att dricka helt själv. Får ångest på riktigt
Det var det dummaste jag hört, av förskolan alltså! Vadå, ska man som förälder sitta och träna sitt barn att äta med sked? Det är ju en mognadsak, vissa barn kan äta med sked när dom är 10 mån, andra först som 18 mån osv.
Måste du avsluta mningen då? Det kommer ju inte bli så att ditt barn inte kommer kunna sova på förskolan för att du inte är där för att amma. Hon kommer kunna somna ändå. Jag tror tom att det skulle vara bra om du har kvar amningen (om du vill alltså), det blir en bra trygghet att hon får amma en stund efter förskolan, i början iaf. Det är inga problem att hålla i gång produktionen med bara ett par amningstillfällen per dag när hon är så gammal. Jag ammar min 18 månaders 1-2 ggr om dagen utan problem. Hon ska börja förskola i slutet av augusti och jag tänker att jag ska ha kvar amningen tills en bit in på hösten iaf.