ÖREBRO FÖRLOSSNING ÅSIKT HÄNDELSER
Hej!
Jag har gjort tidigare inlägg om att jag fått gravidkomplikationer. Fått råd av min Bm att vid minsta lilla eftersom inget kan vara för fel som först föderska.
Jag vill höra era erfarenheter av örebro förlossning. Samtal, förlossningar allt.
Kan börja med mitt idag som fick mig att storgråta i bilen påväg hem istället för vad jag trodde jag skulle få, en undersökning.
Jag har under ett par veckor haft sammandragningar, jag är i vecka 31 (30+4). Det började för kanske 2-3 dagar sen när jag jobbade, jag jobbade intensivt och många tunga lyft (vi snackar över 15kg, hanterar mat och sådant i butik). Jag brukar inte ha dessa uppgifter men då jag jobbade själv med en sommarjobbare var jag tvungen att ta det ansvaret.
Ska tillägga att jag har gått ner till 50% och har mammapenning resterande, så jobbdagar på 4 timmar. Under lördagen så började jag få väldigt ont upptill magen, har en väldigt liten kula ännu. Men upptill och minsta rörelse när jag låg ner, stod upp, satt ner. Det var verkligen ren smärta som kom och gick samtidigt med sammandragningar. Jag tänkte ?nej jag väntar till efter helgen?. Jobbade söndag morgon med, 5.30-9.30 och jag fick sitta ner på min stol hela tiden inne i köket och göra allt som gick. Om det gjorde ont? Svar ja. Stackars min kollega då som fick höra mitt gnäll. Återigen, jag tänkte vänta. Men när jag kom hem till min pojkvän så sa jag det att jag kommer inte röra mig mycket idag. Skrev till min svägerska och frågade henne, hon tyckte allt tydde på förvärkar som går över i sammandragningar. Jag googlade lite på allt möjligt runtomkring, det stämde.
Bestämde mig ändå för att vänta tills idag (måndag med att ringa) tog Alvedon 2st 665 och gick och la mig.
Idag imorse så på morgon toan kom det en blodblandad lös flytning, de är annars tjocka men inte denna. Sen på jobbet, jobbade mig igenom dagen med täta sammandragningar och vad som verkade som förvärkar. Och vid 10 när jag slutade och satt mig i bilen ringde jag örebro förlossning.
Försöker förklara vad som händer och sker men blir hela tiden avbruten och får inte tala till punkt vilket får mig stressad och börjar låta mer stressad i telefonen. Hon säger detta till mig ?Du, detta låter helt normalt. Du låter lite stressad så jag tycker du ska åka hem och vila, ringa lite senare? jag svarade ?okej så det är normalt att få blödning och ihållande menssmärtor efteråt man fått sammandragningar?? Får inte prata till punkt utan det sista kommer i viskningar ?JA ja JA det normalt, du är stressad? Jag blir helt ställd.. säger okej, lägger på och börjar direkt gråta.
Har hon rätt i det hela? Är jag stressad? Borde jag åkt in ändå? Jag vill verkligen inte Föda inne i örebro pga allt man hört därifrån..
Snälla ge mig alla era åsikter och erfarenheter därifrån!
Mvh hon som tror att hennes barn kommer antingen dö eller komma alldeles för tidigt!!