Min fru ljuger för mina barn
Jag och min fru håller på att separera. Hon ska flytta ihop med sin nya kille utan att berätta för barnen om vem de ska bo ihop med.
Info.
Till att börja med så var jag helt ok med vår skilsmässa.
Jag tänkte att jag skulle göra allt för att barnen skulle kunna bo kvar i huset, när det var löst gick min fru bakom ryggen och skvallrade om den present jag ville ge dem. Kände mig så kränkt och ledsen.
Det blev även diskussion om värderingen på huset, frun ville ha 2 värderingar men när jag ville ta dit en andra värdering hotade hon med att vi skulle sälja huset om jag gjorde det.
Som grädde på moset så har hon förmedlat till barnen att jag bara vill tjäna pengar med en andra värdering som hon egentligen hade som krav.
Jag erbjuder henne att skaffa en lgh som barnen och hon kan bo i.
Nejnej hon är inte klar ännu. Först clearar hon några fler ekonomiska uppgörelser sedan droppar hon att hon ska flytta ihop men en ny kille i den lgh jag har dragit i massa trådar åt henne. De ska dessutom ljuga för barnen om att hennes nya kille är en inneboende kompis. Hon hade aldrig haft råd att bo i den lägenheten med enbart sin egna inkomst så det är tydligt att Den nya killen var med från början, hon säger att det inte är så.
För att vara tydlig så är inte jag besviken/kränkt för att hon har träffat någon annan. Utan för hur hon har utnyttjat mig och ljuger för mina barn.
Jag bröt ihop fullständigt när hon meddelade detta till mig. Jag blev ganska arg och undrade hur hon kan ljuga på detta vis mot sina barn.
Hon säger då till mina barn att jag är jättearg men inte varför, dock säger hon att det är för att hon ska ha en inneboende.
Jag funderar starkt på att berätta för mina barn om vem de bor ihop med. Detta pga att jag knappt se mina barn i ögonen med dessa lögner.
Vad tycker ni jag ska göra??