• Knaslil96

RFSU, plus efter en timme?

Hej!

Jag gjorde ett RFSU gravidtest i morse, en sticka. Först när jag kollade testet efter 3 minuter så såg det negativt ut (och massa utsmetad färg) jag glömde sedan bort att kasta detta och nu en timme senare kollade jag på det igen och ser ett svagt råsa streck (alltså som att jag skulle ha plussat) vad tror ni om detta ?

• Svar på tråden RFSU, plus efter en timme?
  • CitronTulo

Efter hur lång tid skulle testet läsas av enligt bruksanvisningen?
    Antar att 1 timme överskrider det med råge, och det är därför inte tillförlitligt att läsa av det då.

• Knaslil96
    CitronTulo skrev 2020-07-20 07:35:48 följande:

Efter hur lång tid skulle testet läsas av enligt bruksanvisningen?

Antar att 1 timme överskrider det med råge, och det är därför inte tillförlitligt att läsa av det då.

Enligt testet står det 10 minuter. Jag är lite fundersam bara då jag tog ett likadant test igår, och då var det negativt resten av dagen.

Så det var väll endå dumt av mig, men man hoppas ju nått så otroligt att det faktist ska vara ett plus på riktigt :(
  • CitronTulo

Äsch, vad vet jag! Tänker att det logiskt inte borde vara ett tillförlitligt svar när tiden har passerat med så mycket? Men förstår att du hoppas och önskar att det ska vara positivt! Testa imorgon igen.. 

• Knaslil96
    CitronTulo skrev 2020-07-20 07:42:41 följande:

Äsch, vad vet jag! Tänker att det logiskt inte borde vara ett tillförlitligt svar när tiden har passerat med så mycket? Men förstår att du hoppas och önskar att det ska vara positivt! Testa imorgon igen.. 

Tror dock att du kan ha rätt, har ju beräknad mens om 4 dagar. Man har ju hört en del sånt här angående RFSU testerna, att dom visar fel såhär och jag kanske bara ska testa om mensen är sen istället.
  • Anonym (Tre)

Nej efter så lång tid kan du inte lita på testet, köp ett clearblue digitalt o ta kring bim eller testa tidigt från clearblue nu om

Du är dagarna innan bim

• Knaslil96
    Anonym (Tre) skrev 2020-07-20 10:44:47 följande:

Nej efter så lång tid kan du inte lita på testet, köp ett clearblue digitalt o ta kring bim eller testa tidigt från clearblue nu om

Du är dagarna innan bim

Ja det ska jag göra. Tvekar dock på att det tog sig, enligt appen hade jag äl den 10 juli, tog ut kopparspiralen den 13 och hade sex då. Så antar att jag missade äl då. Om nu det apparna säger stämmer.
  • Solblomma30

Visst ska man inte läsa av testerna efter att tiden har gått ut, meeeen, jag hade också fått upp hoppet av ett sånt test! Håller tummarna för dig!!

• Anonym

Men snälla någon... man blir inte mer gravid för att man väntar ut testet tills långt efter den rekommenderade tiden!

Samma med alla test som fotas i alla upptänkliga vinklar ohc ljussättningar för att manipulera fram ett streck... det är inte strecket i sig som gör er gravida tjejer.

• Knaslil96
    Anonym skrev 2020-07-20 12:25:49 följande:

Men snälla någon... man blir inte mer gravid för att man väntar ut testet tills långt efter den rekommenderade tiden!

Samma med alla test som fotas i alla upptänkliga vinklar ohc ljussättningar för att manipulera fram ett streck... det är inte strecket i sig som gör er gravida tjejer.

Nu var det inte så att jag väntade med mening. Anta inte massa saker.
  • Knaslil96
    Solblomma30 skrev 2020-07-20 12:13:43 följande:

Visst ska man inte läsa av testerna efter att tiden har gått ut, meeeen, jag hade också fått upp hoppet av ett sånt test! Håller tummarna för dig!!

Jaa men visst! Tack så hemskt mycket!
  • Anonym (Hej)

Jag fick testade 4 dagar innan bim, och fick negativt inom tiden. En stund senare syntes ett svagt plus, efter testtiden gått ut. Testade med ett clear blue early morgonen efter och jag var gravid och är nu i vecka 16.

Har testat hur mycket som helst, och har aldrig varit med om att ett test slagit om till positivt varken inom eller utanför tidsramen när jag inte varit gravid.

• Knaslil96
    Anonym (Hej) skrev 2020-07-20 12:43:30 följande:

Jag fick testade 4 dagar innan bim, och fick negativt inom tiden. En stund senare syntes ett svagt plus, efter testtiden gått ut. Testade med ett clear blue early morgonen efter och jag var gravid och är nu i vecka 16.

Har testat hur mycket som helst, och har aldrig varit med om att ett test slagit om till positivt varken inom eller utanför tidsramen när jag inte varit gravid.

Wow vad glad jag blir! Och grattis till dig! Jag tror somsagt inte att jag är gravid. Jag har vissa symptom men när man kollar sista äl så känns det omöjligt att jag hunnit bli gravid..
  • Knaslil96

Tog nu ett clearblue early detection. Inget plus där inte. Så ledsen och besviken, men borde ha fattat själv att det inte är möjligt för mig att ha blivit gravid denna månad. Sticker i livmodern och är väldigt spänt samt att jag mår lite illa till och från men ja, jag kanske inbillar mig.

• Anonym
    Knaslil96 skrev 2020-07-20 16:15:52 följande:

Tog nu ett clearblue early detection. Inget plus där inte. Så ledsen och besviken, men borde ha fattat själv att det inte är möjligt för mig att ha blivit gravid denna månad. Sticker i livmodern och är väldigt spänt samt att jag mår lite illa till och från men ja, jag kanske inbillar mig.

Psyket kan ställa till mycket.
  • Anonym (hejsvejs)

Jag köper aldrig mer rfsu. Dom har visat ett sånt här streck alla gånger jag testat med dom, verkligen ALLA gånger. Finns inte ett enda test jag inte kunnat se ett svagt streck med dom.

Svar på tråden RFSU, plus efter en timme?