• Dutchess

Varför dröjer tvåan...

Hej, planerar barn nr 2, och är inne på försök 5. Är på bim-6 idag och tog ett testa tidigt test i morse som var negativt... vet att det är tidigt att testa men samtidigt verkar många som är gravida kunna så se. Känner väl egentligen att det är kört denna månaden. Alltså man måste verkligen ha tålamod medan man går igenom den här processen! Att inte veta när/om man ska lyckas är rätt påfrestande. Har en son som snart är 2 år och han blev till oplanerat på ett enda samlag. Och nu när man vill planera det så går det inte lika lätt...

Vet att vi inte försökt länge jämfört med hur andra kämpar men önskar ändå att det skulle hända snart. Gick på levaxin innan min son blev till vilket jag slutade med efter han föddes (för värdena var bra) men har precis börjat igen för någon vecka sedan då mitt TSH var 3,8 vilket kan påverka fertiliteten. Så jag hoppas det ska hända nu när jag börjat medicinera igen.

Ville egentligen bara skriva av mig lite, om någon varit i liknande situation och sen lyckats får ni gärna dela med er :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-18 08:30
    Är 35 år kan tilläggas.

• Svar på tråden Varför dröjer tvåan...
  • cecilian78

Hej där. Är också på bim -6. Beställt hem ett test och tänker att jag väntar tills slutet på veckan som kommer innan jag testar. Fått två missfall. Ett i december och ett i juni. Inte haft mens sen sista missfall. Testade pos på ÄL 9 juli. Håller tummarna för oss =)

• PelloBello

Har en 5åring. Vi försökte med syskon I 11 månader innan vi blev gravida. Fick tyvärr avbryta graviditeten pga fosterskador. Nu försöker vi igen.

Sonen var också oplanerad på ett samlag. Men det kan ändå ta tid att bli gravid sen. Är otroligt mkt som kan påverka.

• Dutchess

Ja det är ju det... önskar att man kunde påverka mer men det är väl bara att ladda upp med en ordentlig portion tålamod! Har det går tidigare ska det väl gå igen förr eller senare...

Svar på tråden Varför dröjer tvåan...