• julijuli

Erfarenhet av Gonal-F sprutor?

Hej på er!

Jag är helt ny här, men tänker att jag kanske kan få lite hjälp av någon i samma sits som jag befinner mig i?! Jag och min sambo har gjort 5 inseminationsförsök utan lyckat resultat. Denna cykel får vi hjälp av hormoner. Jag har tagit Ovitrelle i 5 dagar och ska nu ta Gonal-F sprutor (50 IE) i tre dagar. Tyvärr har jag sprutfobi och är även rejält nojig för eventuella biverkningar, så är det någon som skulle vilja dela sina erfarenheter av Gonal-F betyder det massor för mig. Skönt att inte känna sig helt ensam in detta med. 

Hoppas det finns någon som kan och vill skriva någon rad! :)

• Svar på tråden Erfarenhet av Gonal-F sprutor?
  • Jag är bara jag

Tog 450 i ca 14 dagar inför IVF och hade inga biverkningar. Din låga dos i 3 dagar lär du inte känna av.

• julijuli

Tack! Dina ord lugnar mig massor! Jag vet att det ät tramsigt och att man inte ska oroa sig i onödan och allt det där, men sen tar den känslan över ändå. 
    Jag hoppas det går bra för dig framåt med!

• Jag är bara jag
    julijuli skrev 2020-07-17 17:19:47 följande:
    Tack! Dina ord lugnar mig massor! Jag vet att det ät tramsigt och att man inte ska oroa sig i onödan och allt det där, men sen tar den känslan över ändå. 
    Jag hoppas det går bra för dig framåt med!
    Fullt naturligt att oroa sig! För mig gick det bra till slut- efter 10 år fick vi barn. Hoppas det går betydligt fortare för dig. Glad
  • julijuli

Oj! Det var ett bra dag! Men den som väntar på något underbart .. :) tack! Jag hoppas också det går fortare. Det gick jättebra med sprutorna precis som du skrev ????

• Jag är bara jag
    julijuli skrev 2020-07-22 17:15:07 följande:
    Oj! Det var ett bra dag! Men den som väntar på något underbart .. :) tack! Jag hoppas också det går fortare. Det gick jättebra med sprutorna precis som du skrev ????
    Jag sa ju att det skulle gå bra. Glad  "Bara" vänta och se nu då för din del.
  • julijuli

Inseminerad idag! Och håller tummar och tår! ???? så mkt blandade känslor nu! Men ?bara? att vänta som du säger

Svar på tråden Erfarenhet av Gonal-F sprutor?