Anna29 skrev 2020-07-15 20:54:41 följande:
Jag är hemma med vår snart 5 månader gamla son som är världens finaste.
Jag vill verkligen älska denna bebistid men jag gör det bara inte! Kanske är det lite på grund av coronan som gör att alla aktiviteter för bebisar är inställda eller så är jag helt enkelt inte en bebismamma. Jag blir så otroligt rastlös och längtar efter att få jobba lite vilket jag kanske skall göra lite till hösten.
Är det fler som känner som jag? Vad har ni gjort för att orka?
Jag kände precis som du. Det var hemskt.
Idag är de 10 och 6 år och det blir bättre ju äldre de blir.
Bebisar är supermysiga, men föräldraledigheten var hemsk. Och det skäms jag inte alls för att jag tyckte. Sade det högt då också. Senast för ett par månader träffade jag en kollega som med tindrande ögon sade att hon skulle vara hemma i två år. Oj, vad duktig du är som pallar med det!, sade jag. Hennes blick när jag sade att jag avskydde att vara föräldraledig!
Men man är inte sämre förälder för det. Man gör så gott man kan. Så är det. Och barnen blir fina ändå!
Jag har så väluppfostrade och rara barn trots att deras mamma satt hemma och grät emellanåt.
Det blir bättre! Jag lovar! Bestäm dig för två dagar i veckan som du tvingar dig själv att åka iväg till ÖF eller något köpcentrum så att du kommer ut och ser andra.
Då kan du med gott samvete stanna hemma, gå promenader om du orkar, eller såsa runt i mjukisbrallor hemma.