• Diana05

Ta körkort, plugga och barn?

Hej!

Jag pluggar och har 2 småbarn. Man jobbar heltid. Vill samtidigt ta körkort. Är det ens någon idé att ge sig in på det? Tänker att när jag väl är klar med studierna så ska jag börja jobba med. När ska man ens kunna ta körkort? Är det bättre att köra på hemma och läsa all teori och sedan övningsköra eller ska man kanske ta sig till körskola?

Hur hade ni gjort, jag är helt vilsen men vill gärna ha körkort!

• Svar på tråden Ta körkort, plugga och barn?
  • moaguuun

Det bästa är nog att övningsköra hemma och ta lektioner när du känner dig hyfsad säker. Det blir snabbt dyrt annars. 
    Teorin kan du läsa i lite varje dag

• Diana05

Ja det får bli så :) måste ha körkort nu nu nu, är trots allt 30 och dit vi flyttat går inga bussar heller och småbarn som snart är stora och ska skjutsas...så jaa körkort får det bli då. Tack för ditt svar. Frågan är bara hur man ska klara allt, men men skam den som ger sig.

• riboflavin

Planera in så att du kan ta en intensivkurs i samband med att maken tar semester? Men se till att ha kört hemma innan dess och börja fundera över trafiksituationer när ni är ute och åker. Plugga i all ära, men det är först när man börjar omsätta teori i praktiken som man faktiskt förstår vad man läst.

Jag hade svårast för skyltar och satte helt sonika upp skyltöversikten i hemmet så jag såg den jämt.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Bravo81

Jag pluggade 50% jobbade 75% och tog körkortet, var då ensam med två småttingar. Det går men hade helt ärligt valt bort att plugga eller jobba. Körkortet är det absolut bästa jag fixat Ångrar inte en sekund av att jobba för det att plötdligt bli fri . Är dock fortfarande slutkörd efter all press fastän det var 6 år sen. Mitt råd är att gå ner i tid eller ta bort plugg under en termin. Lycka till

• Bravo81

Jag pluggade 50% jobbade 75% och tog körkortet, var då ensam med två småttingar. Det går men hade helt ärligt valt bort att plugga eller jobba. Körkortet är det absolut bästa jag fixat Ångrar inte en sekund av att jobba för det att plötdligt bli fri . Är dock fortfarande slutkörd efter all press fastän det var 6 år sen. Mitt råd är att gå ner i tid eller ta bort plugg under en termin. Lycka till

Svar på tråden Ta körkort, plugga och barn?