Två missfall på raken - tappt hoppet
Hej,
Vet egentligen inte varför jag skriver här, vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är. Behöver nog mest lätta på mitt hjärta, och kanske finns det någon här som kan komma med några positiva ord eller bidra med sina erfarenheter.
Jag har hur som helst varit med om två st MA på raken, inom ett halvår, båda två avstannade i V.6-7, och upptäckts i v.10 och jag fick sedan göra medicinsk abort efter det. Det har varit två väldigt oroliga och traumatiska graviditeter båda två. Första gången var tuff, men när händelseförloppet blev exakt detsamma även graviditet nummer två var det som en riktig mardröm. Har numera tappat hoppet helt. Har svårt att tänka positivt och har svårt att tro att det någonsin ska gå vägen. Längtar så himla mycket efter barn. Den längtan är det största jag någonsin känt. Är så tufft att se alla som blir gravida och får barn i min omgivning. Glad för deras skull, men det påminner mig om min egen längtan och olycka. Väldigt jobbigt.
Att tillägga så har jag pcos, så har redan från start haft det jobbigt. Har ingen egen ägglossning, men med hjälp av Letrozol har jag fått ägglossning varje gång och blivit gravid varannan cykel. Så har inte svårt att bli gravid, men behöver ju täta kontroller och hjälp av vården för att få ägglossning. Vilket gör hela processen till ett jätteprojekt, framförallt när det sen även ska sluta i missfall när man väl lyckas. Känner mig så uppgiven, orolig och rädd :( vet inte vad jag ska ta mig till.
Kram till alla er där ute som kämpar för ett barn, och till alla er som haft missfall. Fy vad tufft det är.