• Blondie123

När fick ni tillbaka eran mens efter ppiller?

Hej!

Den 9/6 slutade jag med mina ppiller. Tre dagar efter fick en blödning som varade en dag. 30/6 började jag få så sjukt öma bröst och molande värk i magen. Var det ägglosning jag fick eller är det någon typ av biverkning efter ppillerna? Jag har heller inte fått min mens än, när kom er mens tillbaka efter ppiller?

• Svar på tråden När fick ni tillbaka eran mens efter ppiller?
  • Lovart

Efter drygt fyra månader fick jag en ägglossning, sedan dröjde det fyra månader till innan jag fick ägglossning igen :( sista ägglossningen var förra veckan så jag hoppas inte det ska ta så länge tills nästa chans om det inte blev någonting nu!!

• Lili158

Tog ca 4 månader att få tillbaka mensen och sen 12 månader att få ett plus. Hade långa cykler på 30-40 dagar.

• Anonym (2)

Efter tre veckor kom mensen. Blev regelbunden direkt. Hann med två gånger innan jag var gravid.

• Svalan5

Fick som du en blödning 3 dagar efter jag slutade, dock med minipiller. Sedan dess har min mens rullat på, dock lite oregelbunden mellan 21-27 dagar. Är inne på min 5 cykel nu sedan stopp och första försöket till + denna månad :)

• Anonym (Par som tänkt bli 3)

Vi är ett par där sambon slutat med p-stav för 2 mån sen, ingen mens ännu. Får se när den kommer tillbaka.

• Embla twopointoh

Oavsett vilken hormonell metod jag använt(piller, spruta), så har jag fått min första mens på samma tid som jag skulle ha haft blödningen om jag hade fortsatt med behandlingen. Direkt, alltså.

• milor

Tog 3 månader att få min mens och 7 månader att få ägglossning. Mensen blev tyvärr inte regelbunden förrän efter 13 månader :/ 

Svar på tråden När fick ni tillbaka eran mens efter ppiller?