• giraff100

Svartsjuka

Jag känner svartsjuka mot min tjej, hon är mycket inne i sin mobil, vill inte lägga ifrån sig den. Facebook, Messenger & instagram så lämnar hon fina, hjärtevärmande kommentarer. Snapchat används också av henne. Jag har frågat henne då säger hon att det är familjemedlemmar, kompisar, jobbet ???? Jag känner att hon döljer saker ändå på Messenger hon har vänt bort mobilen när jag kollar åt hennes håll när hon sitter med den. Hon klickar ned mobilen så den blir mörk/låst. Jag råkade kolla åt hennes håll och då tog hon bort en konversation på Messenger, det var sent på kvällen. Jag försökte sova, men kunde inte fick gå ut och gå fick panikångestattack, ångest, oro, ont i kroppen.

Jag tog upp det på morgonen och då sa hon vem det var och vad det var och att hon ville inte att jag skulle bli orolig, ifall jag skulle se/läsa det.

Känner att har hon gjort det en-flera gånger så gör hon det säkert igen.

Det är svårt med oron, jag vet inte vilka hon skriver med pga. Att det kan tas bort, raderas från Messenger ???? hon har en android mobil bara sveper bort notiserna när de kommer.

Jag vill att svartsjukan försvinner, jag vill inte vara orolig !! ????????

Svartsjukan baseras på min osäkerhet, dålig självtillit pga. Har blivit sårad, besviken av en vän som jag har känt i 20 år.

Han blev tillsammans med min exfru, 1 år efter att jag och hon hade separerat. Han umgås med mina barn som jag har varannan vecka.

Min kompis skickade sms att de är tillsammans i november, jag tog bort han och min exfru på Facebook då. har inte pratat med han förens för 2 veckor sedan.

Jag har pratat ut med han men det ligger fortfarande en förtroendekris kvar mellan han och mig. Jag fick inget ursäktande av han utan bara att ?jag kan inte rå för vem jag blir kär i /får känslor för? säger han. Jag har anförtrott han saker och litat på honom, det är förstört nu. Vi hade många kompisar ihop och de finns inte kvar hos mig ????

. ???? kompisars rör inte varandras ex tycker jag ????????

Han har skickat medellanden om vad jag hittar på och berättar hur de har det ihop med mina barn, han får inget svar av mig.

Han skickade sms igen och undrade om vi kunde ta en öl vecka 30 ????

Jag ringde upp han idag 7/7 och sa att jag vill inte att du skickar medellanden till mig mer och att jag vill inte ha någon reparation av vårat trasiga vänskapsförhållande, jag vill inte att du hör av dig mer sa jag till han.

Ps. Min kompis ex tjej (de har 2 barn ihop) är bästa kompis med min exfru eller rättare sagt var vänner, köpte ett radhus mittemot varandra, hon försökte häva köpet men det gick inte.

Deras vänskap är trasig/förstörd nu.

Hjälp mot svartsjuka uppskattas ????????

• Svar på tråden Svartsjuka
  • Tecum

Jag förstår inte kopplingen mellan din kompis´ relation med din exfru och din tjejs mobilanvändande? Det är två skilda saker.
    Släpp kompisen och exet, det är inte snyggt det han gjort men ni var faktiskt skilda och kärlek går före vänskap alla dar i veckan. Det hade varit mycket värre om hon varit otrogen med honom.

Försummar din flickvän dig, sitter hon hellre med mobilen än är med dig? Då är det illa och kanske har hon inte rätt känslor för dig. Men med mtp att du är så svartsjuk och ältar din kompis´ "svek" kanske hon bara vill skydda dig och bara talar allmänt med släkt och vänner i mobilen. Har ni snackat om din bristande tillit och dina misstankar? Hjälper det om hon är mer öppen eller är du ständigt svartsjuk? Då det vad du måste jobba med.

• giraff100

Kompisen har jag sagt nej till fortsatt kontakt.

Min tillit/självtillit till människor har skadats, självförtroendet till mig själv har sjunkit, jag försöker att bygga upp det igen efter min kompis svek dsk ?kompisreglerna? förtroendet och tilliten sjunk.

Svårt att ta in allt det fina som min tjej visar, är det sant det jag får.

Nyförlovade och nysambos.

Hennes mobilanvändandet har påvisats sig mer.

Jag önskar att det är vi-tiden som kan påvisa sig mer.

Svar på tråden Svartsjuka