• Lumina77

Hur gör du som har bredband via Telia när de beslutat att höja avgiften med 80 kr /månad?

Jag bor i villa och har bredband (fiber) 100/100Mbit/s som jag betalar 349kr månad för.

Nu ska fanskaps-Telia höja priset till 429kr månad.

Hur gör ni andra? Kommer ni byta leverantör?

Tar även gärna emot tips och råd från er som har andra leverantörer om ni är nöjda. Blir så trött på att det ska höjas och att man som kund bara ska finna sig i det..

• Svar på tråden Hur gör du som har bredband via Telia när de beslutat att höja avgiften med 80 kr /månad?
  • Annita

Jag kommer helt klart kolla över att byta. Gissningsvis kommer många andra leverantörer att hugga på detta och erbjuda lockpriser.

• Aniiee

Förlåt men... det låter lite gnälligt.... Priser går ju upp med jämna mellanrum, företagen ska ju också överleva, liksom.

Men ja, det är väl bara att byta. Gå in på Bredbandsval.se och kolla.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Anonym (Ring)

När bredbandsbolaget gjorde samma sak brukade jag ringa för att avsluta mitt abonnemang. Då fick jag alltid erbjudande om rabatt och fortsatte ha lågt pris ett år till. Jag behövde tyvärr ringa varje år, så tröttnade tillslut.

Skulle inte telia göra samma sak skulle jag byta leverantör.

• Anonym (12345)
    Aniiee skrev 2020-07-10 13:16:17 följande:

Förlåt men... det låter lite gnälligt.... Priser går ju upp med jämna mellanrum, företagen ska ju också överleva, liksom.

Men ja, det är väl bara att byta. Gå in på Bredbandsval.se och kolla.

vad är gnälligt menar du?
    Är du en sådan som gärna betalar ett överpris för varor och tjänster?
  • Anonym (Insta)
    Anonym (12345) skrev 2020-07-11 11:36:14 följande:

vad är gnälligt menar du?

Är du en sådan som gärna betalar ett överpris för varor och tjänster?

Fast alltså allt höjs med tiden... kallas inflation.
  • Anonym (12345)
    Anonym (Insta) skrev 2020-07-11 11:43:33 följande:
    Fast alltså allt höjs med tiden... kallas inflation.
    Vissa mer än andra.
    Telia är duktiga på att ta betalt redan från början, vi bytte leverantör och fick ned priset.

Fördelen med Telia är att dom ofta har bra support.
Svar på tråden Hur gör du som har bredband via Telia när de beslutat att höja avgiften med 80 kr /månad?