Tidiga missfall, ev pcos
Jag genomgår just nu mitt andra tidiga missfall (v 5). Vi bestämde oss i maj för att försöka få barn på nytt. Har ett barn på 5,5 år som blev till på första försöket, inga problem. Jag slutade med p-piller som jag gått på i princip konstant i 12 år och ca 2 mån senare kom ägglossning och jag blev gravid.
Blev gravid direkt nu igen i maj, på första försöket men fick missfall några dgr efter plusset i v 5.
Ägglossning kom igång ca 2 veckor senare och jag blev återigen gravid, plussade för en vecka sedan men igår började återigen ett missfall.
Jag har troligtvis pco(s?), har inte fått det helt konstaterat men gjorde ultraljud när jag var i 20 årsåldern och de såg att jag hade många äggblåsor. Det togs ett blodprov som jag inte fick ngt svar på och jag undersökte det inte vidare. Har tidigare haft mkt problem med acne (som på senare år lugnat ner sig) och har även ganska mkt kroppsbehåring.
Jag har dock inte haft problem med menscykeln och ägglossning som är vanligt vid pcos. Jag har inte fetma, väger väl några extrakilon men inget mer.
Jag har inte haft ngt preventivmedel sedan jag slutade m p-piler för 6 år sedan.
Är det ngn mer med liknande erfarenhet och som lyckats gå igenom en graviditet?
Har läst lite dels om progesteronbrist som kan vara vanligt vid pcos och som även ofta är ett problem vid så här tidiga missfall. Har även läst om de som behandlas med metformin under graviditeten vid pcos för att öka chanserna att behålla barnet.