Utredning efter 15 månader
Tog mig äntligen modet till att ringa gyn och boka tid för fertilitetsutredning efter att jag och sambon försökt bli gravida i 15 månader utan att lyckas.
Ingen har tidigare barn sen tidigare, och jag har tempat och testat med ÄL stickor i 8 månader. Det har inte tagit sig.
Får ångest av att tänka på att ta ett till graviditetstest som visar negativt.
Det jobbiga i hela denna situation är att så sjukt många omkring oss börjar få barn och undrar när det är dags för oss, vill nästan bara skrika i ansiktet på dem att vi försöker men det vill sig inte. Sluta fråga!! Men det allra värsta, som borde vara det bästa, är att både min bror och min sambos syster under våran tid med kämpande har blivit gravida och fött, utan att ens försöka.
Så till min fråga, vad gör man på ett första möte i en fertilitetsutredning? De sa att enbart jag skulle komma och inte min sambo. Är det gynekologiskt eller mer läkaraktigt?
Mina föräldrar vet att vi kämpar med detta och de fick mig och min bror via provrörsbefruktning. Så de vet exakt vad vi går genom, så kommer absolut att ringa min mamma efter besöket, men behöver lite pepp nu innan ??