• Anonym (O vis)

Börja träffa sitt ex igen?

Jag och mitt ex har börjat träffas igen, är ca 7månader sen hon flytta ut efter vårt långa förhållande på 8år. Kärleken var slut från hennes sida och hon ville gå vidare. Var ett ganska stökigt avslut men det slutade med bra ton endå. Nu den senaste två månaderna så har hon sökt up kontakten igen. Vi pratar varje dag, vi hittar på saker, utflykter middagar. Vi dejtar skulle man kunna säga. Vi har även legat lite med varandra och pratat lite löst om att vi inte ska göra en sak av det. Men till grejen är att jag börjar bli blixt kär igen har berättat det och hon vill inte ha ett förhållande ingen. Men hon vill inte sluta med det vi har med varandra nu? Om jag försöker läsa henne mellan raderna så ser jag att hon trivs med hur det är nu men samtidigt skulle hon aldrig låta mig träffa en annan tjej.

Hur ska jag kunna få det här att gå vidare till att det blir vi igen? Ska jag börja distansera mig? Ska jag bara vara ärlig och avsluta vår relation för jag kommer inte kunna gå vidare annars? Ska jag vänta och så hur hon känner igen om en månad ? Är väll just det att hon värkar vilja mer en vad hon säger.. tacksam för råd till en sårad kille..

• Svar på tråden Börja träffa sitt ex igen?
  • LFF
    Anonym (O vis) skrev 2020-06-24 12:46:31 följande:

Jag och mitt ex har börjat träffas igen, är ca 7månader sen hon flytta ut efter vårt långa förhållande på 8år. Kärleken var slut från hennes sida och hon ville gå vidare. Var ett ganska stökigt avslut men det slutade med bra ton endå. Nu den senaste två månaderna så har hon sökt up kontakten igen. Vi pratar varje dag, vi hittar på saker, utflykter middagar. Vi dejtar skulle man kunna säga. Vi har även legat lite med varandra och pratat lite löst om att vi inte ska göra en sak av det. Men till grejen är att jag börjar bli blixt kär igen har berättat det och hon vill inte ha ett förhållande ingen. Men hon vill inte sluta med det vi har med varandra nu? Om jag försöker läsa henne mellan raderna så ser jag att hon trivs med hur det är nu men samtidigt skulle hon aldrig låta mig träffa en annan tjej.

Hur ska jag kunna få det här att gå vidare till att det blir vi igen? Ska jag börja distansera mig? Ska jag bara vara ärlig och avsluta vår relation för jag kommer inte kunna gå vidare annars? Ska jag vänta och så hur hon känner igen om en månad ? Är väll just det att hon värkar vilja mer en vad hon säger.. tacksam för råd till en sårad kille..

Hon vill äta kakan och ha den kvar. Du är en back-up så länge hon inte hittar någon som är intressantare/snyggare/vadsomhelst. Hon njuter av att hon vet att hon har dig på kroken och att du finns där när hon vill. 

Så, säg att antingen så satsar hon på er eller så bryter ni helt. Att fortsätta som ni gör nu funkar inte för dig.
  • smulpaj01

Hon vill garanterat inte mer än det hon säger. Hon vet att du vill ha henne och är villig så hon tramsar runt med dig tills hon träffar någon annan som hon blir kär i.

• Anonym (me)

Du är snäll du, hon får både äta kakan och ha den kvar. Hon valde att avsluta ert förhållande och mest troligt börjar hon känna sig ensam nu och du är tryggheten som hon kan återvända till i brist på annat.

Såra inte dig själv mer och låt henne inte utnyttja dig mer heller. Backa undan och släpp drömmarna om en återförening, hon säger ju att hon inte vill ha ett förhållande. Hon vill alltså ha någon trygg och bekant att hänga med och ligga med, men samtidigt ha friheten att vara singel. Och självklart blir hon sur om du träffar någon annan för då kan du inte stå till förfogande för henne så länge hon behöver dig.

• Anonym (ooo)

Hon gör som många killar gör: återvänder för sex och närhet för att livet börjar bli lite tråkigt. Varför jaga och försöka hitta nån ny när den "gamla" finns där som man kan ha sex med?

• Pedja012

Lämna henne och går vidare helt enkelt,annars det ska hända igen

Lycka till

• Anonym (Vidare)

Det kan vara bekvämligheten och sexet.Slippa dejta nya och allt jobb det innebär.Gå vidare.

• Anonym (Hmm)

Det är väldigt sällan en bra idé att bli ihop med sitt ex igen, ni gjorde ju slut av en anledning. Jag var kär i mitt ex länge efter det tog slut, var tvungen att bryta kontakten helt för att komma över honom.

• Anonym (Dålig idé)

Som sagt, det är aldrig en bra idé att bli tillsammans med sitt ex.
    Det är säkert mysigt i början och gamla känslor vaknar till liv.
    Förr eller senare hamnar man i gamla hjulspår tills allt går åt helvete igen.

Svar på tråden Börja träffa sitt ex igen?