• Piggelinglass

Billiga tester = skit?

Hallo, är det någon som varit gravid men testat negativt? Speciellt på billiga tester? Min mens är 2 veckor sen, har aldrig någonsin hänt. Hade min senaste mens 5 maj och ägglossning runt 22 om min kalender visar rätt, mensen var beräknad 5 juni, men ingenting. Min mens brukar vara +/- mellan 5-7 i månaden, men aldrig senare än så. Vad jag förstår det så har min app räknat ut att min cykel är i genomsnitt 31 dagar, och inte 28, utgått

från både och, men inget make sense. Är antigen isåfall gravid vecka 5+6 eller 6+2, så det borde ju ge utslag. Eller har jag testat för tidigt? Har upplevt flertal gravid symptomer men testerna visar negativt. Körde ett måndagen 8 juni och ett idag (18 juni) forfarande negativt. Kan det vara att testers från billigatester.se är skit eller har min mens bara bestämt sig för att försvinna? Planerar inte att bli gravid, är inte skengravid, vill mest bara veta varför mensen lyser med sin frånvaro då den aldrig gjort det. Blir självklart lite orolig om det kanske är

någon allvarligt eftersom jag inte är gravid.

• Svar på tråden Billiga tester = skit?
  • Anonym (AB)

Antingen så har du haft ägglossning senare än vad du tror, eller inte haft någon alls och mensen är helt enkelt sen. Eller så är du gravid. Jag har använt billiga test från RFSU och dyrare från clearblue, de har aldrig visat fel för mig. Köp clearblue digital så får du svart på vitt om du är gravid eller ej :)

• Anonym (K)

Mest troligt har du inte haft någon äl i din senaste cykel. Det är helt normalt, man har äl ca 10 gånger per år så inget konstigt att den hoppar över en cykel någon gång. Vid utebliven äl kommer mensen antingen sent eller inte alls. Alltså, nästa mens kommer först i nästa cykel när du har haft äl igen. Jag har använt flera olika märken på graviditetstest, både billiga och dyra, och de har aldrig visat fel. Jag har varit gravid fem gånger. Så du är säkert inte gravid men ta ett nytt test om en vecka om mensen inte kommit om du fortfarande känner dig orolig.

Svar på tråden Billiga tester = skit?