Måste skriva av mig om min fru
Varit gifta i 11 år. Har 2 barn. Hon är alltid slarvig. Städa nästan aldrig eller tvättar, lagar mat. Hon sprider sina saker över allt i huset.
Vi Har en katt som hon ville ha. Men hon tömmer aldrig kattlådan, får jag göra. Hon gör det om jag säger till henne. Testat att inte säga något, Då blev den överfull, Lika dant med tvätten. Vattnar aldrig blommorna. De dör så köper hon nya. Jag tyckte det var dumt, så nu håller jag de vid liv.
Hon göra bara saker om man säger till henne att göra det. Känner mig som hennes mamma när man ska behöva säga till om allt. Så tycker hon jag bara klagar. Men säger jag inget så gör hon ju inget.
Hon kan aldrig ta initiativ till något. Som att öva på att skriva läsa m.m. med barnen när hon är hemma.
Mest jag som gör det.
Hon är mobilberonde. Har skärmtid på 5-6 timmar om dagen.
Kollar jag tv, så håller hon på med mobilen. Brukar turas om att lägga barnen. Nu vill hon alltid göra det. Tror det är för hon vill ligga med mobilen. Sen sommar hon nästan var kväll med barnen. Tröttnat på att försöka få liv i henne, eftersom det händer ofta.
Jag gör det mesta i huset. Lagar alltid maten.
Hon tar aldrig initiativ till sex. Ligger bara helt still när vi har det. De första åren kunde hon ta initiativ. Så blir inte ofta vi har det. För längre sen kunde vi ge varandra beröring, pussar. Inte nu längre.
Hon jobbar inte heltid. Är inte utbränd och mår bra. Har frågat några gånger.
Föräldraledigheten delade vi lika.
Hon säger att hon har känslor för mig och älskar mig. Men jag tror inte det.
Såg för något år sen att hon skrev förtiga meddelande på instagram med en man. Han skulle kolla på solnedgång och sa hon kunde med. Ville äta pizza med henne m.m. Tog upp det med henne då blev hon upprörd och sa de aldrig träffades. Jag tror de aldrig träffades. Hon raderade honom.
Nu har de tagit kontakt igen och skriver flörtiga meddelande. Såg hon kört o kollat var han bor. Hon skrev att hon och barnen ville åka med honom på jobbet. Han hade skrivit om hon inte varit gift hade han lagt in en stöt. Verkar som de hade bestämt träff. Men hon fick förhinder. För hon skrev det fick bli en annan dag. Meddelandet innan måste hon raderat. Hon vill nog bli mer än vän med honom.
Hon har mobilen med sig över allt. Kollade när hon sov, då vaknade hon och blev sur.
Såg nu att hon raderat allt.
Funderade ett tag på om hon är asexuell. Då hon inte verkar bry sig om sex. Nu funderar jag på om hon är bi, såg hon kollar lesbisk porr när tjejer gnider sig mot varandra.
Den dagen vi hade varit gifta 10 år. Då hade hon bestämt att hon skulle med en vän och shoppa kläder.
Är ofta hon jobbar extra. Känns som hon inte vill vara hemma med mig o barnen.
Tips? Gå till par terapi?