Behöver lite pepp ang åldersskillnad på syskon
Hej!
Känns som jag snöat in på att ha ca 2 år mellan mina barn för tänkte att de då ändå är rätt så nära i intresse etc genom livet, vi hann längta till ett till barn, lärt känna sitt första, landat lite men inte för mycket så det känns att man behövde börja om med tex sömn etc..(vet såklart att barn kan vara helt olika och oavsett åldersskillnad kan det ju bli på ena eller andra hållet ändå)
Men det ville inte sig som vi ville eftersom det inte går att beställa ett barn, såklart.. Så nu har vi försökt i lite mer än 9 månader men troligtvis pga amning är ägglossningen oregelbunden, men har liksom haft så många omkring mig som ammat och ändå fått barn så inte tänkt så mycket på det..
Men ja så nu kommer det tidigast bli 3 år emellan..
Har iaf lyckats dra ner amningen till morgon och kväll så hoppas att det kan räcka..
Det jag ville med detta inlägget är mest lite pepp på att ha 3-3,5 år mellan barnen istället för jag liksom känner mig typ deppig att det inte blev så jag så gärna hoppades på.. Och det vill jag inte.. Känner mig liksom arg på mig själv att jag ens började på minipiller för då kanske kroppen kommit igång snabbare eller så.. Så ja..
Anyone som känner igen sig eller kan komma med någon bra input? :)
Kram på er