• Anonym (Ormbett)

Kvinnor - varför tappar ni lusten till era män?

Här kommer så då även frågan till er kvinnor som tappat lusten till er man. Vi ser hur männen svarar på denna fråga i en separat tråd. Låt oss se vad kvinnorna säger. 

Välj något av de alternativ som väger tyngst för dig. Det är säkert en kombination av flera men välj den som väger tyngst.

Sen kommentera gärna med mer detaljer i diskussionstråden. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor - varför tappar ni lusten till era män?
  • Anonym (Gift)

Det för mig att han väger för mkt, just nu landar han 120kg jag väger runt 80kg men är 175cm,

• Anonym (lyckligt gift)

Det har varit vikt nu ett tag, men pga en sjukdom tappade han lite och tog sen tag i sitt liv för att jag gjorde det. Men det är lite jobbigt att han är oförmögen att avstå extra kalorier om inte jag gör det också.

Jag är normalviktig, han är överviktig. Om han ska nå sitt mål så kommer jag att bli underviktig på vägen.

Sen är det klart inte lika spännande att ha sex efter 20+ år, det går inte att komma ifrån. Vi har alltid haft bra sex, och har fortfarande bra sex när vi har det, men på något vis är det ofta något annat som kommer emellan.

I omgångar har jag blivit attraherad av andra män i omgivningen men jag vet att det går över igen, det blir som mest några månader av fantasier om vad som kunde ha hänt/vad vi kunde ha gjort. Jag vet att fantasin nog är härligare än verkligheten hade varit.

Jag har bestämt mig för min man och då är det så även om det finns många andra jag kunde ha fått. Jag skulle inte döma honom om han hade fantasier om en kvinnlig kollega en tid, så länge man inte agerar på det så inget problem för mig.

• Silverjenny

Jag tappade lusten till mitt ex pga att han var oresonligt och extremt svartsjuk. Det var förnedrande att han hade så låga tankar om mig och inbillade sig att jag kastade mig efter kreti och pleti. Då sänkte han mitt värde inför sig själv och det fick mig att börja se ner på honom. Hans extrema osäkerhet var avtändande, att han kallade mig hora och fula ord dödade definitivt min lust och min kärlek till honom. Jag dumpade honom och han ångrar sig fortfarande flera år senare.

• Anonym (L)

Detta gäller mitt ex.

Jag tappade lusten till honom på grund av hans utseende, samt att sexet var kort och alltid likadant, tråkigt. Mest på grund av hans utseende dock. I början tyckte jag att han såg bra ut och ett tag därefter men sedan insåg jag att attraktionen försvann och han blev mer som en bästa vän. Hans utseende förändrades inte eller något, det var bara jag som tappade attraktionen och inte tyckte att han var så snygg längre. Han blev mer som en bästis och sexet var tråkigt, helt enkelt. Jag njöt inte speciellt mycket av sexet heller.

• Anonym (Enformigt)

Jag tappade också lusten för att sexet blev enformigt. Men det är egentligen märkligt om det inte skulle bli det. Två människor som varit tillsammans länge känner varandra utan och innan, både psykiskt och fysiskt.

Ibland behöver man en ögonöppnare för att våga testa nytt. Och "nytt" behöver inte vara perserna fantasier utan bara börja använda en ny ställning eller testa på att ge oralsex på olika sätt osv.

Svar på tråden Kvinnor - varför tappar ni lusten till era män?