• Anonym (Anonym som fan)

Är det en överdos?

Ska hålla detta kortfattat.

Jag och boysen hade en fest och jag kasta i mig en halv MDMA tablett och var hög i någon timma, efter det så tröttna vi lite och tänkte poppa några Elvanse (adhd medicin) på 30/40mg med ganska mycket amfetamin i som jag aldrig testat förut.

Så vi börja bomba dom och tappa räkningen. Vi tog cirka 15st elvanse var under en/en och en halv dag (jag tog ungefär 600mg och jag är ganska så smal ligger bara på 60kg). Därefter så kom en polare med lite benso och så tog vi kanske 2 tabletter var (har aldrig testat det innan heller).

Jag tuppa av och vakna till att jag mådde lite sådär men trodde inte något var fel. Jag knallade hem och softa till det bara. Efter ett tag så känner jag min puls öka rejält och jag fick lock för öronen och tinnitus, var nära på att svimma men hann lägga mig i sängen innan det hände.

Jag somnar i någon timme och vaknar av att jag mår jävligt illa, yrsel, förvirrad osv och kunde inte hålla i mobilen utan att det var jobbigt och orkade inte ens prata/avsluta meningar utan att jag mumla.

Detta pågick jävligt länge och var så orolig ifall jag hade överdoserat eller om detta bara var avtändningen då jag varken testat benso eller elvanse.

Vad fan händer nu?

Försökte googla så mycket som jag kunde men hitta bara en som överdosera med 1600mg och andra som var oroade över att de tagit 100/200mg!

Kan jag få några eventuella permanenta skador osv, kan jag förvänta mig att något mer händer? Är lite skakig nu

• Svar på tråden Är det en överdos?
  • Anonym (Camilla)

Du behöver snacka med 1177 nu på en gång. Om du plötsligt blir sämre när det börjar gå ur kroppen. Du borde redan haft sjukhusvård när du däckade. Det där är inte att leka med. Höga doser och dålig blandning.

Anonym (Camilla) skrev 2020-06-10 21:29:13 följande:

Du behöver snacka med 1177 nu på en gång. Om du plötsligt blir sämre när det börjar gå ur kroppen. Du borde redan haft sjukhusvård när du däckade. Det där är inte att leka med. Höga doser och dålig blandning.

Jo men jag mår lite bättre nu det är det som är grejen och mina vänner mår bättre och kan gå ut men jag känner mig inte så bra, har iallafall fått i mig lite mat
  • Anonym (E)

Du har betydligt mer Elvanse än man brukar ta och undrar om du överdoserat... Samt annat skräp.

Tror att Flashback är ett bättre forum för dig.

Anonym (E) skrev 2020-06-10 21:39:30 följande:

Du har betydligt mer Elvanse än man brukar ta och undrar om du överdoserat... Samt annat skräp.

Tror att Flashback är ett bättre forum för dig.

Ja jag har varit inne på Flashback i flera timmar men har inte fått några svar eller hittat trådar med likheter till min händelse.
  • Anonym (E)

Du kan enkelt googla maxdos på Elvanse. Så ja.

• Anonym (Camilla)

Den blandningen du tog var riktigt idiotiskt. De har effekt åt olika håll. Du har kunnat stryka med. Du kan ju konstatera att du inte fick det rus/känsla du var ute efter. Då var du lärt dig att inte blanda. Det är därför att du behöver prata med sjukvården som räknar delningtider och sena effekter. I stort sett behöver du hjälp med ditt missbruk och varför du missbrukar. Du måste vara liiiite mer rädd om dig. Nästa gång kanske du inte vaknar.

Ring nu! Försök äta och dricka lite mer.

• klyban
    Anonym (Anonym som fan) skrev 2020-06-10 21:21:34 följande:
    Ska hålla detta kortfattat.

Jag och boysen hade en fest och jag kasta i mig en halv MDMA tablett och var hög i någon timma, efter det så tröttna vi lite och tänkte poppa några Elvanse (adhd medicin) på 30/40mg med ganska mycket amfetamin i som jag aldrig testat förut.

Så vi börja bomba dom och tappa räkningen. Vi tog cirka 15st elvanse var under en/en och en halv dag (jag tog ungefär 600mg och jag är ganska så smal ligger bara på 60kg). Därefter så kom en polare med lite benso och så tog vi kanske 2 tabletter var (har aldrig testat det innan heller).

Jag tuppa av och vakna till att jag mådde lite sådär men trodde inte något var fel. Jag knallade hem och softa till det bara. Efter ett tag så känner jag min puls öka rejält och jag fick lock för öronen och tinnitus, var nära på att svimma men hann lägga mig i sängen innan det hände.

Jag somnar i någon timme och vaknar av att jag mår jävligt illa, yrsel, förvirrad osv och kunde inte hålla i mobilen utan att det var jobbigt och orkade inte ens prata/avsluta meningar utan att jag mumla.

Detta pågick jävligt länge och var så orolig ifall jag hade överdoserat eller om detta bara var avtändningen då jag varken testat benso eller elvanse.

Vad fan händer nu?

Försökte googla så mycket som jag kunde men hitta bara en som överdosera med 1600mg och andra som var oroade över att de tagit 100/200mg!

Kan jag få några eventuella permanenta skador osv, kan jag förvänta mig att något mer händer? Är lite skakig nu

LD50 värde på möss är 3,45g Per KILO
    Och på råttor 7g Per kilo.
    Och det berättar du var inte ens i närheten en överdos, dock betyder inte att dessa mängder kommer var speciellt trevliga.

Googla på LD50 och aktuell substans.
    Och med överdos menar vi med att risk för att dö?
    Att du varit på Flashback i flera timmar, det borde också berätta för dig att ingen fara för ditt liv finnes.

Dock är det ett mycket destruktivt beteende att ta droger och mediciner helt utan veta vad de gör med dig.
    Kanske du skulle fundera på detta istället., för annars lär du har en hel del framtida problem med droger.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (Idioti)

Ingen aning om vad som händer med dig nu. Det har nog ingen annan heller. Är du orolig får du ringa 1177 och fråga. Jag blir bara så förundrad över hur någon frivilligt proppar i sig diverse piller utan en tanke på hur skadligt det kan vara. Vad är det roliga och vad är syftet med att utsätta sig för fara egentligen? Du och dina polare borde skaffa en hobby om ni är uttråkade.

• klyban
    Anonym (Idioti) skrev 2020-06-10 23:58:40 följande:
    Ingen aning om vad som händer med dig nu. Det har nog ingen annan heller. Är du orolig får du ringa 1177 och fråga. Jag blir bara så förundrad över hur någon frivilligt proppar i sig diverse piller utan en tanke på hur skadligt det kan vara. Vad är det roliga och vad är syftet med att utsätta sig för fara egentligen? Du och dina polare borde skaffa en hobby om ni är uttråkade.

Ja, det är helt makalöst faktiskt, och tänk så många vi begravt just pga okunskap.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Är det en överdos?