Avsäga sig vårdnaden?
Går det? Jag är mamma till en tonårsdotter och en yngre dotter. Jag och pappan har gemensam vårdnad om tonårsdottern. Tonåringen såg till att soc startade en utredning för några månader sen som avslutades för nån vecka sen pga att hon hittade på jättehemska saker (som att barnen inte får mat fast kylskåpet , frysen och skafferiet alltid är proppfulla) om mig till sin kurator. Nu var hon hos BUP (en tid som jag ordnade tillsammans med kuratorn eftersom hon skulle få hjälp) och hon hittade på saker igen så att de gjorde en ny orosanmälan (trots att en utredning alltså precis har gjorts). Jag mår otroligt dåligt av det här, dottern är alltid arg och otrevlig mot mig och lillasyster.. Jag känner att det inte fungerar längre. Dotterns farmor säger att hon kan bo hos henne i sommar men då ska hon vägra. Just nu känns det som att det skulle vara enda lösningen men hur gör jag när hon vägrar? Jag vet snart inte vad jag ska, mår så otroligt dåligt av det här. Vet att det låter hemskt men man har väl inte någon laglig skyldighet att ha sitt barn boende hos sig egentligen? Det finns ju ett annat ställe hon kan bo på (där hon redan är ibland på helger) och farmor är jättesnäll. Och snälla skriv inte bara att jag ska prata med henne, jag har försökt allt...