Avskyr mitt ex, delad vårdnad
Mitt ex var ett otroget svin o har dessutom lurat mig på en massa pengar. Står inte ut med att behöva ha kontakt med honom tills barnet är vuxet!!! 8 år till!!! Hur klarar ni det, skilda föräldrar?
Mitt ex var ett otroget svin o har dessutom lurat mig på en massa pengar. Står inte ut med att behöva ha kontakt med honom tills barnet är vuxet!!! 8 år till!!! Hur klarar ni det, skilda föräldrar?
Vi hade enbart sms kontakt, bytte vecka på måndagar, då kunde ena föräldern lämna på förskola/skola och den andra hämta så vi slapp se varann.
När barnet blev större kunde mycket av kommunikationen gå via barnet, självklart inte allvarligare saker men om det var något litet som behövdes sägas eller så, skolan skickar till båda vårdnadshavarna så den infon är ju också redan klar
Mitt ex är ett otroget svin, precis som ditt. Men han var inte bara ett svin som äkta man utan även som pappa. Han har inte tid eller ork eller lust att träffa barnen mer än nödvändigt. Jag räknar ned från 8 år, precis som du. Det första året "ställde jag upp" och hade barnen nästan hela tiden, utan att klaga. Då behövde jag nästan inte ha någon kontakt med exet.
Sedan blev ju yngsta barnet ett år äldre i taget, och hon kunde bestämma själv om hon ens ville vara hos exet. Hon bor hos mig, går i skola här, har sina kompisar - och exet behöver inte bli inblandad. Han hör av sig om han någon gång kommer på att han ska bry sig, men det är väldigt sällan. Det fungerar.
Jag skulle ärligt inte sörja om han dog, mer än för mitt barns skull.
Han har bra kontakt med barnet o det är ju bra. Men för egen del hade jag nästan föredragit att ha barnet själv på heltid. Men är ju barnets bästa som gäller. Tänker i framtiden också. Tänk om vi måste träffas typ när barnet gifter sig o dånt? Hoppas känslorna lugnat ner sig t dess.
Ni behöver ej ha kontakt? Min väninna har kontakt med sin förra man en gång i månaden. Varför ska man behöva prata?
Det är saker som rör barnet, aktiviteter, saker till dessa som ska släpas med etc, överlämning av läxor etc. Sen blir det väl födelsedagar, högtider etc då vi båda vill träffa barnet en stund åtminstone. Det blir väl mer sällan med åren, men jag önskar bara jag kunde få glömma att fanskapet (exet) ens existerar på denna jord.