Kan symtom komma och gå?
Hej!
Är gravid i v 4+6, fick ett starkt plus igår och dagen innan det så ingen tveksamhet där. Vi är gravida via ivf och det här är vårt 3:e försök. Andra försöket slutade med kemisk abort då vi fick plus några dagar innan bim och sen kom mensen på beräknad dag.
Den här gången har vi inte lagt ner så mycket tid i att grubbla och hoppats att det skulle ta, utan mer räddat ens känslor från att känna för mycket. Från ungefär 4 dar innan bim har jag haft en värk i livmodern till och från, från början var jag övertygad om att mensen var på g men eftersom värken fortsatte och ingen mens kom förstod jag att det var ?växt värk?. När vi plussade så blev vi förstås otroligt glada! Kissade på stickan mitt på dagen och strecket kom upp på en gång. Natten efter vi plussat drömde jag om att jag fick missfall, det var fruktansvärt och vaknade upp med sådan otrolig ångest. Dagen efter det försvann den molnande värken och de ömma brösten nästan helt. Detta gjorde att jag blev super nojig att det ska bli ett missfall igen. Men idag när jag vaknar upp är brösten Lite ömma igen men inte lika mycket som tidigare, ?växt värken? lyser fortfarande med sin frånvaro.
Så min fundering är, någon som varit med om liknande? Kan symtomen komma och gå? Hur mycket ska man känna såhär tidigt i en graviditet? Mår inte illa och känner mig pigg, trots att jag vaknar om nätterna för att gå och kissa.
Önskar inget hellre än att det ska gå vägen den här gången, är 34år och inte blivit gravid på 12år så att ha fått ett plus betyder otroligt mycket samtidigt som det skrämmer slag på en.