• Anonym (Cattis)

Mötte mitt ex på dejtsajt men han vet inte att det är jag...

Vi gjorde slut för typ ett år sen och det var heartbreaking. Kunde inte låta bli att prata med honom fast han inte visste att det var jag, han har bild men inte jag.... nu har vi pratat ett tag och vi har gått igenom vår historia för varann, men han nämner inte tiden med mig nånstans. Att han var tsm med mig ett år. Bara sina tidigare ex/relationer före mig. Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Mötte mitt ex på dejtsajt men han vet inte att det är jag...
  • Anonym (Tror)

Antingen fattar han att det är dig han "pratar" med eller så betydde inte du så mycket i hans liv. Välj själv.

• Anonym (Cattis)
    Anonym (Tror) skrev 2020-05-29 00:59:05 följande:

Antingen fattar han att det är dig han "pratar" med eller så betydde inte du så mycket i hans liv. Välj själv.

Han vet definitivt inte att det är jag... så måste vara alt 2 :(
  • Anonym (...)

Eller också betydde du så mycket att det gör ont för honom att ta upp det.

• hejnina
    Anonym (...) skrev 2020-05-29 07:31:54 följande:

Eller också betydde du så mycket att det gör ont för honom att ta upp det.

Ja, jag skulle nog gå på det här spåret snarare. Att det på något sätt är för känsligt att öppna den lådan. Sen om det beror på att du betydde för mycket eller på att det var ett jobbigt break up eller något helt annat är svårt att svara på, men nej jag tror knappast att det är för att du betydde för lite...
  • Anonym (eee)

Så vad har han sagt att jag gjorde det året då? Har han förespeglat dig att han varit singel i 2 år i stället för 1? 

Kan det vara så att han känner igen hur du "pratar" så att han visst vet att det är du? 

• Anonym (Men varför bråkar du med honom?)

Varför pratar du med ditt ex. och låtsas att du är någon annan? När ni träffas kommer han ju garanterat se att det är du ändå, så vad är syftet? Slösa hans tid och din tid?

Om du vill få tillbaks honom så är det nog bättre att prata med honom, som dig själv, kanske en förbättrad version av dig själv, men ändå du, istället för att låtsas vara någon annan.

• Anonym (H)

Jag förstår inte poängen med det du gör och ännu mindre allt analyserande av varför han inte pratar om året med dig.

Vad vill du? Få honom tillbaka? Detta är inte rätt sätt.

Gå vidare? Ännu mera fel sätt.

• Anonym (Cattis)
    Anonym (eee) skrev 2020-05-29 07:44:40 följande:

Så vad har han sagt att jag gjorde det året då? Har han förespeglat dig att han varit singel i 2 år i stället för 1? 

Kan det vara så att han känner igen hur du "pratar" så att han visst vet att det är du? 

Han har liksom bara inte nämnt det, men inte heller ersatt det med nåt. Nej han vet garanterat inte att det är jag.
  • Anonym (Cattis)

Vårt avslut var väldigt abrupt med svek från båda osv och jag har haft jobbigt med alla obesvarade frågor. Jag vet att det är lågt men jag hoppades på lite mer så jag kan få gå vidare. :(

• Charge

Äh sluta med det där. Nu är ju du ett internet-troll som ljuger om vem du är och gömmer dig bakom att man kan vara anonym på internet. Avslöja vem du är eller radera din profil. Tror inte du skulle uppskatta om någon gör nått liknande mot dig.

• Fjäril kär
    Anonym (Cattis) skrev 2020-05-29 08:38:06 följande:

Vårt avslut var väldigt abrupt med svek från båda osv och jag har haft jobbigt med alla obesvarade frågor. Jag vet att det är lågt men jag hoppades på lite mer så jag kan få gå vidare. :(

Då kanske det hade varit smartare att faktiskt säga vem du är?

Varför ska han berätta om ett uppbrott för någon "okänd"? Det gör inte folk bara sådär. Allra helst inte om man själv varit den som sviker sin partner. Sånt talar man verkligen inte om för vem som helst.
  • Anonym (Andreas)

Men det är ju knappast något man berättar för en eventuell ny dejt. "du förresten jag var dum på mitt ex och svek henne men det behöver du inte bry dig om.."..

Skulle du själv vilja höra det från någon du kanske vill dejta?
  • Anonym (Anonym 666)

Där har du förklaringen. Han vill inte diskutera ett dåligt förhållande.

Släpp hela skiten, du kan inte sitta och älta ett ex och chatta med honom som om du är någon annan! Inse hur dysfunktionellt det är och gå vidare.
Svar på tråden Mötte mitt ex på dejtsajt men han vet inte att det är jag...