Vår mamma snor min brors pengar, vad kan man göra?
Hej, ska försöka göra en lång historia så kort som möjligt.
För snart 6 månader sedan så gick vår pappa bort och lämnade efter sig vissa försäkringar. Jag och mina syskon får en viss summa varje månad från ett par försäkringsbolag.
Min bror är 17 år (alltså fortfarande minderårig) , han bor med mig då han alltid bott med våran pappa tidigare och vår mamma har en missbruksproblematik så hon är inte kapabel till att ta hand om honom, MEN, i och med att han är minderårig så får han inte in sina pengar på sitt konto varje månad utan det kommer en utbetalningsavi till henne varje månad.
Meningen var att hon skulle hämta ut dessa pengar på banken och ge honom/mig varje månad så det kunde gått till saker han behöver men istället har det visat sig att hon tar pengarna själv och lever på dom. Han får alltså ingenting av detta.
Okej om det hade gått till saker han behöver åtminstone - men han får INGENTING. Detta är alltså pengar från våran avlidna pappa och det gör ont i mig att det ska få gå till såhär?
Jag har pratat med försäkringsbolagen och fått det bekräftat för mig att de skickat ut avierna - men hon blånekar att hon fått något.
Kan man anmäla detta? Hur går vi tillväga isåfall? Måste ju finnas något vi kan göra.