• Current

Fantiserar om min terapeut

Jag går i terapi hos en kvinna som är oerhört bra på det hon gör. Jag blir verkligen hjälpt. Har gått hos henne i cirka två-tre år och nu i helgen "drabbade"detta mig att jag plötsligt började fantisera om att ha sex med henne. Och hon vägrar lämna mina tankar!

Är singel. Har inte stort hopp om att träffa någon heller, träffar inte så mycket människor just nu. Så jag tror att en del av det är att jag dels vill ha sex, dels är hon "tillgänglig" i att hon finns i min närhet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med detta. Ska jag försöka låta bli att fantisera om henne? Försöka berätta det för henne? Vill jag det? Tror inte jag är kär, känner henne för dåligt för det men nåt vill jag ha av henne, mer än terapeut tror jag. Skulle gärna vara vän med henne och umgås privat för jag känner vi klickar. Men det är ju hennes jobb lite också, att klicka med människor. Råd?

• Svar på tråden Fantiserar om min terapeut
  • Mortiscia80

Det är ett otroligt vanligt fenomen, det kommer att gå över med tiden. Om du tycker att det stör era träffar borde du vara ärlig mot henne och be om en annan kontakt.

• Magical

Mycket vanligt att det blir så 

Berätta inte för henne. Då kan det bli så att hon föreslår att du ska byta behandlare.

• Current
    Mortiscia80 skrev 2020-05-18 12:25:50 följande:

Det är ett otroligt vanligt fenomen, det kommer att gå över med tiden. Om du tycker att det stör era träffar borde du vara ärlig mot henne och be om en annan kontakt.

Tack, du gav mig hopp att det kan gå över. Så jag kanske inte behöver lägga så mycket vikt vi det eller försöka tänka på annat?
  • CitronTulo

Tycker inte att du ska göra någonting! För du kan inte ha henne både som din terapeut och din vän/älskarinna! Är hon det minsta professionell så skulle hon inte nappa på idén heller, men skulle inte heller längre kunna ha dig som patient/klient om du avslöjar dina tankar! 
    Det är vääääldigt vanligt att personer fattar tycke för sin "hjälpare"! Inget konstigt i det.. det är ju någon man tycker om och som får en att må bra, kanske någon som man har vågat berätta saker för som ingen annan vet!

• Current
    CitronTulo skrev 2020-05-18 12:35:18 följande:

Tycker inte att du ska göra någonting! För du kan inte ha henne både som din terapeut och din vän/älskarinna! Är hon det minsta professionell så skulle hon inte nappa på idén heller, men skulle inte heller längre kunna ha dig som patient/klient om du avslöjar dina tankar! 
    Det är vääääldigt vanligt att personer fattar tycke för sin "hjälpare"! Inget konstigt i det.. det är ju någon man tycker om och som får en att må bra, kanske någon som man har vågat berätta saker för som ingen annan vet!

Jag har tänkt så långt att när vi en dag avslutar relationen, då kanske att man kan ta upp om hon skulle vilja ses vänskapligt. Men jag vet inte på det heller.
  • Mortiscia80
    Current skrev 2020-05-18 12:40:15 följande:
    Jag har tänkt så långt att när vi en dag avslutar relationen, då kanske att man kan ta upp om hon skulle vilja ses vänskapligt. Men jag vet inte på det heller.
    Jag skulle avråda från det. Hon är trevlig, ni klickar och det känns bekvämt. Det är hela meningen med att träffa en sådan person, annars fungerar inte samtalen. Det betyder inte att hon på något sätt är intresserad av dig som privatperson, och även om hon inte har några skyldigheter efteråt är det ändå moraliskt tveksamt att inleda något med en f.d. patient, även om det bara är vänskap.
  • Current
    Mortiscia80 skrev 2020-05-18 12:52:24 följande:
    Jag skulle avråda från det. Hon är trevlig, ni klickar och det känns bekvämt. Det är hela meningen med att träffa en sådan person, annars fungerar inte samtalen. Det betyder inte att hon på något sätt är intresserad av dig som privatperson, och även om hon inte har några skyldigheter efteråt är det ändå moraliskt tveksamt att inleda något med en f.d. patient, även om det bara är vänskap.
    Ja, du har väl rätt. Det var bara inte svaret jag ville höra. ;)
  • Current

Fast nu när jag tänker efter, så verkar detta vara ett litet mönster. Jag har blivt kär eller så i personer som har hjälpt mig innan. Är det något jag kanske skulle ta upp med henne? Och säger jag i så fall att det gäller henne också?

Svar på tråden Fantiserar om min terapeut