sociologistuderande skrev 2020-05-12 11:04:16 följande:
Hej! Jag studerar vid en högskola och genomför just nu en studie kring föräldraskap och covid-19. Jag är nyfiken på hur ni föräldrar hanterar risker kring barnens hälsa under denna pandemi (psykisk/fysiskt)?Sen undrar jag om ni kan se att ni gjort beteendeförändringar hos era barn? (t.ex. ej träffa vänner, onlineanvändning etc). Till sist undrar jag vad ni gör (om) för att stärka era barns immunförsvar ifall de drabbas av covid-19? Hoppas ni har tid att svara och att ni får nytta av varandras svar!Tack, Mvh sociologistuderande
Drottningen1970 skrev 2020-05-12 11:28:38 följande:
Har nog hanterat det halvdåligt och kanske fört över en del av min egen oro på barnet.
Men han lever som vanligt med skola, träningar och kompisar. Några särskilda åtgärder för att höja barnets immunförsvar har jag inte vidtagit då jag inte ägnar mig åt kvacksalveri..
Håller med dig Drottningen1970. Det känns inte helt seriöst att du, TS, frågar om vad vi gör för att stärka våra barns immunförsvar ifall de drabbas av Covid-19. Det går inte att stärka immunförsvaret genom kosttillskott osv. Folkhälsomyndigheten har flera gånger sista tiden gått ut och dementerat detta. Du kanske ska ta bort den frågan? På högskolor brukar det krävas att man håller sig till vetenskapen och inte sysslar med kvacksalveri.