• Skogstrollan

Blir galen, gravid?

Hej! Har oskyddat avbrutet sex regelbundet. Min förra mens kom två dagar för tidigt. Konstigt för efter ett missfall i höstas har cykeln varit längre än vanligt. Mensen var dock inget att skryta med, ljus rosa första två dagar. Kom endast då jag var på toa, sen en dag var det lite mera klart blod, fyllde typ en halv binda på en hel dag. Sen slutade jag att blödam kom endast spotting efter samlag?? Detta har aldrig hänt förut. Testat med graviditetstest såklart otaliga gånger. Även kontaktat mödrarådgivning. De säger ja ska invänta nästa mens o se om den kommer. O det känns ju självklart MEN med bröst som e dubbelt så stora (spec ena) och ömma. Jag har mensvärk o ryggvärk i korsryggen så fort jag är igång lite mera. Även lös i magen igår en gång, är aldrig lös i magen annars.. så om jag är gravid borde jag va i v 7 nu. Men då borde det ju absolut visa positivt?

Är mest orolig om det är något annat fel och blir så less på att jag ska vänta o vänta.

• Svar på tråden Blir galen, gravid?
  • Anonym (Nej)

Ja i vecka sju visar testet positivt. Jag skulle också vänta in mens, den kommer väl om en vecka omdu tror du kunde vara i vecka sju ungefär. Om inte den kommer så kontakta läkare. Iblnd är mensen inte 100% regelbunden och likadan hela tiden, inget konstigt med det.

• Skogstrollan

Jaa.. den har ju alltid kommit som vanligt. Men någon gång ska den väl hoppa över. Blir bara så otroligt nojjig. Då jag också har symtom i brösten..

Svar på tråden Blir galen, gravid?