Olyckligt kär i en man som är bög
Jag är olyckligt kär i en kille som är bög. Detta skär i mig då jag verkligen älskar honom. Vi har känt varandra i fem år och jag har älskat honom i smyg i fyra av dessa år. Vi är vänner och umgås ganska ofta. Skulle inte säga att vi är bästa vänner, men vi är ändå nära vänner. Vi har det väldigt trevligt och roligt när vi träffas och vi har även kontakt dagligen på sociala medier. Vår vänskap är väldigt bra och jag värderar den högt, så jag vill absolut inte förlora honom och det är därför jag inte har berättat.
Eftersom att jag är en tjej och han är en kille som är bög så kommer det ju aldrig att bli något mellan oss, vilket gör mig otroligt sorgsen. Vet inte hur jag ska kunna släppa honom. Det enda möjliga sättet är ju om jag säger upp vår vänskap, men det vill jag verkligen inte göra. Samtidigt så känner jag att jag orkar inte länge till. Jag orkar inte dölja mina känslor och ha kontakt samt träffa en person som jag älskar, men som jag vet aldrig kommer känna samma för mig.
Det har gått så långt att jag inte ens kan dejta någon annan kille. Jag har absolut dejtat många olika killar under dessa år, men jag har inte fått känslor för en enda. Den enda som finns i mina tankar är min vän, som jag älskar. Jag kan inte träffa någon annan, för då börjar jag direkt tänka på min vän och jag kan inte ge mitt hjärta till någon annan när det redan är hos en annan person.
Tänker på det här varje dag och blir bara mer och mer ledsen. Vet verkligen inte vad jag ska göra. Det kommer väl komma till det stadiet att jag måste säga upp vänskapen helt, för att kunna glömma honom och hitta någon annan. Dock så vill jag ju verkligen inte förstöra vår vänskap. Det är bland det sista jag vill.
Snälla, hjälp mig!