Fruktansvärd värk i fingrarna vecka 37
För någon vecka sedan så började jag få ont i fingrarna på morgonen, stelhet och smärta när man knyter handen och när man spretar på fingrarna. Upplevde någon enstaka gång att ena handen domnade lite lätt på kvällen men sen efter det har jag varken haft domningar eller stickningar (som man ska ha vid kapraltunnelsyndrom). Idag var det så illa att jag inte kunde öppna händerna själv, sambon fick ta finger för finger och sträcka ut. Hemsk smärta var det och det tog en bra stund innan jag fick kontakt med fingrarna och själv kunde knyta och sträcka ut dem (händerna var inte avdomnade eller något sånt).
Det gör ont från knogarna och upp i fingrarna, tummarna har hittentils varit skonade från denna smärta. När jag använder händerna under dagen så gör det mindre ont, sen kommer det på kvällen och börjar göra ont när jag knyter händerna. Det knakar även till i fingrarna där mellan knogarna och första knoglederna i fingrarna. Det gör ont när det knakar och varje gång jag knyter handen eller sträcker på fingrarna. Har jag handen helt stilla gör det inte speciellt ont.
Jag har försökt söka runt på internet under dagen men inte blivit speciellt mycket klokare, ska ringa sjukgymnast imorgon och försöka få en tid lite snabbt. Är bara 22 dagar kvar till bf och skulle ju gärna inte behöva gå såhär fram tills bebis är ute. Är det någon annan som upplevt samma smärta i fingrarna under graviditeten?