• GrönVindruva

Var inte detta jag köpte... HÅR HJÄLP

Jag blekte håret 2 gånger för ungefär en vecka sen, det vart väldigt ljust... ljusgult. (Den ena blekningen kunde bleka upp till 6 nyanser och den andra upp till 3 nyanser tror jag). Mitt hår naturligt är mörkblond, råttfärgat.

Jag tänkte då att jag skulle köpa en lite mörkare toning och lägga på så att det ser normalare ut och att jag inte skulle förstöra håret så mycket. 
    Klickade hem denna toning: https://www.lyko.se/revlon/revlon-young-color-excel-toningsfarg-9.12

Sen när jag öppnade paketet så ligger 2 stycken väteperoxid flaskor där och det står att man ska blanda dem med toningen. Jag vill inte förstöra och bleka mitt hår ännu mer men kan man använda bara tuben med färg, vad kommer hända?
  • Svar på tråden Var inte detta jag köpte... HÅR HJÄLP
  • GrönVindruva

Kortfattat:
    Kan jag använda bara "toningstuben" för att fixa mitt hår? Hur kommer det bli och sliter det mycket?
    Alltså att jag inte använder blekningen som det står att man ska blanda i.

• GrönVindruva
    Långbenopluto skrev 2020-05-02 14:17:15 följande:

Ett tips: gå till en frisör så kan ditt hår räddas.

Det känns lite onödigt när jag bara behöver tona. Är inte fläckigt eller så. Kostar mycket att gå till frisören, är inte bra under corona och så har jag dålig erfarenhet av dem.
  • GrönVindruva

Det känns lite onödigt när jag bara behöver tona. Är inte fläckigt eller så. Kostar mycket att gå till frisören, är inte bra under corona och så har jag dålig erfarenhet av dem.
  • GrönVindruva

• Ingrid1983

Köp nån annan, sån veckotoning. Brukar stå tvättas ur på 6-8 tvättar på dem. Blanda med balsam om du är osäker på intensiteten, blekt hår suger massor och ditt hår kan bli grått, mörkgråbrunt eller grönt. Ta en ljus men mer kall för att få bort det gula och köp också silverschampo.

• ankan6

Väteperoxiden i en intensivtoning är för att färgen skall fästa. Om du inte vill använda det så kan du istället köpa en färgbomb eller nyans, men då tvättas också pigmentet ur väldigt snabbt.

• Ingrid1983
    ankan6 skrev 2020-05-02 17:33:59 följande:

Väteperoxiden i en intensivtoning är för att färgen skall fästa. Om du inte vill använda det så kan du istället köpa en färgbomb eller nyans, men då tvättas också pigmentet ur väldigt snabbt.

Just det, så en intensivtoning är för stark, och kan i värsta fall fastna. Med veckotoning menar jag bara att det brukar stå att den håller några veckor. Men jag tror det har effekt, speciellt med silverschampo
  • GrönVindruva
    ankan6 skrev 2020-05-02 17:33:59 följande:

men vad händer om jag använder den iaf?
  • ankan6
    GrönVindruva skrev 2020-05-02 19:29:54 följande:

men vad händer om jag använder den iaf?

Om du använder den som tänkt? Beror på hur skadat ditt hår är, men antingen blir det som det "ska" eller om håret är i väldigt dåligt skick så kan färgen bli lite skev och skifta mot väldigt grå eller grön gissar jag på iom att det är en silvertoning.
  • GrönVindruva
    ankan6 skrev 2020-05-02 19:36:03 följande:
    Om du använder den som tänkt? Beror på hur skadat ditt hår är, men antingen blir det som det "ska" eller om håret är i väldigt dåligt skick så kan färgen bli lite skev och skifta mot väldigt grå eller grön gissar jag på iom att det är en silvertoning.
    Inte som dem har tänkt, jag tar inte med någon väteperoxid utan bara toning/färgtuben
  • GrönVindruva
    ankan6 skrev 2020-05-02 19:36:03 följande:
    Inte som dem har tänkt, jag tar inte med någon väteperoxid utan bara toning/färgtuben
  • ankan6
    GrönVindruva skrev 2020-05-02 19:48:05 följande:

Det beror nog på vad det är för pigment, antingen väldigt lite eller så kommer du duscha ur färgen snabbt.
  • GrönVindruva

Nyss använt silverschampo för andra gången och ser ingen skillnad.. fortfarande gult. Så trött på det här Rynkar på näsan

• ankan6
    GrönVindruva skrev 2020-05-03 17:01:52 följande:

Nyss använt silverschampo för andra gången och ser ingen skillnad.. fortfarande gult. Så trött på det här 

Men använd toningen då så får du den färgen du vill ha? Eller ut och köp en mildare toning om du inte vill använda den du har. Silverschampoo kan ju ta ur lite, men klarar aldrig att ta bort allt gult.
Svar på tråden Var inte detta jag köpte... HÅR HJÄLP