Soc, bvc och neo.
Hej!
Jag och min sambo har en liten flicka på snart 3 månader korrigerad och snart 5 månader okorrigerad. Föddes 32+0 gravt tillväxthämmad på grund utav dålig moderkaka. Min sambo har en dotter på 13 år. Denna dotter fick för sig att samma dag vi kom hem med lillan att flytta till mamma 35 mil bort. Vi gick med på det. Sedan kommer nästa kalldusch att hon anklagar sin pappa för sexuella övergrepp. Jag låg på sjukhuset och pappan åkte mellan hemmet och sjukhuset.
Tack vaare hennes anklagelser så gjorde hennes nya kommun en orosanmälan kring vår lilla. jag välkomnar en utredning. Och den är i full gång nu. Soc har gjort hembesök och vi har haft andra samtal. Nu i onsdag fick vi reda på vad bvc respektive sjukhuset skrivit. Hon är på mycket extra kontroller då hon har syrgas på grund utav hennes lungor, hjärtfel med mera.
Det jag reagerad på var BVC s uttalande. mamman har mycket klåda, djuren är uppe i ansiktet. Upplevde hemmet smutsigt och ohygieniskt men barnet var hel och ren och fick advekat omvårdnad. Hon har inte nämnt till mig efter hennes hembesök ifrån bvc att hon tyckte hemmet var smutsigt. Vad har min klåda med omhändertagandet utav min dotter att göra. Dessutom framtida problem område eventuellt stöttning kring hygienrutiner.
Soc utredaren skulle kolla med bvc vad hon menade kring hygienrutiner.
ifrån sjukhuset får vi bara beröm hela tiden kring hur vi tar hand om vår dotter.
Soc utredaren tycker inte att hemmet är smutsigt och ohygieniskt när denne hälsade på vilket var cirka en månad efter att bvc var hemma hos oss. Soc säger att de inte har någon oror kring vår dotter men känner mig förd bakom ljuset utav bvc som kunde nämnt något om städningen om hon tyckte att det var av vikt att nämna för soc. vill mest skriva av mig tror jag. Vi har gått igenom mycket då vi miste vår son i en blodförgiftning 2 veckor och 3 dagar gammal år 2016. Han låg bara på sjukhus i sitt liv.