• helppls

Lämna eller stanna?

Hej! Jag och min sambo har vart tillsammans i 2 år. Vi båda är runt 30 och kort och gott har jag sista halvåret blivit mer sugen på barn än vad han är. Han har ingen aaaning om när han vill ha, men utifrån vad jag tolkar så om ca 5 år. Just nu känner han inget som helst sug och jag är lite orolig för att det suget aldrig kommer komma även om han sagt att han nån gång vill ha barn. Jag märker hur jag sista halvåret har blivit lite irriterad på honom och misstänker att det beror på att jag vill ta nästa steg med boende och barn. Någon som har erfarenhet kring liknande situation?

• Svar på tråden Lämna eller stanna?
  • Anonym (varit med)
    helppls skrev 2020-04-28 09:00:45 följande:

Hej! Jag och min sambo har vart tillsammans i 2 år. Vi båda är runt 30 och kort och gott har jag sista halvåret blivit mer sugen på barn än vad han är. Han har ingen aaaning om när han vill ha, men utifrån vad jag tolkar så om ca 5 år. Just nu känner han inget som helst sug och jag är lite orolig för att det suget aldrig kommer komma även om han sagt att han nån gång vill ha barn. Jag märker hur jag sista halvåret har blivit lite irriterad på honom och misstänker att det beror på att jag vill ta nästa steg med boende och barn. Någon som har erfarenhet kring liknande situation?

hej, det låter liknande det jag varit med om tidigare. jag var också sugen på barn mycket tidigare än min sambo, men jag la alla korten på bordet och sa som det var. vi bestämde en tidpunkt (ett halvår framåt) där vi skulle ta upp det igår. och vid det snacket bestämde vi att vi skulle börja försöka 4 månader senare. så nu försöker vi för fullt (har dock inte tagit sig ännu). så tipset är att bestämma en tidpunkt längre fram där ni tar upp det igen, och då han får bestämma sig. och om han fortf känner 5 år bort så tycker jag du ska lämna!
Svar på tråden Lämna eller stanna?