Äter du kanelbulle till frukost?
Som frågan lyder.
Som frågan lyder.
Jag är ju van äta frukost med även söta pålägg utöver ost, charkuterier osv så visst skulle en kanelbulle kunna slinka ner men det brukar inte ingå på mitt frukostbord.
Varför undrar du? Brukar du själv käka kanelbulle till frukost?
När jag var yngre och varken hade problem med extrakilon och orken kunde fikabröd absolut slinka ner både till frukost,lunch och middag.
Nej, jag är ingen morgonätare och har extremt svårt för sötsaker på morgonen. Har även svårt med fika på jobbet på förmiddagsfikat så då avstår jag nästan alltid.
Efter lunch däremot, då går det mesta ner :)
Nej, överlag äter jag väldigt lite fikabröd och definitivt inte till frukost.
Jag är ju van äta frukost med även söta pålägg utöver ost, charkuterier osv så visst skulle en kanelbulle kunna slinka ner men det brukar inte ingå på mitt frukostbord.
Varför undrar du? Brukar du själv käka kanelbulle till frukost?
Nej, inte vanligtvis. Eller jo, ibland. Jag äter aldrig "frukost", utan min första måltid är den som andra kallar "lunch". Ibland finns det kanelbulle till 10-fikat, och då slinker det såklart ner en som första maten för dagen.
Inte till vardags, men på hotell skulle jag kunna byta ut wienerbrödet mot en bulle. Eller, jag tar båda!
Det kanske är från hotellvistelser som den här föreställningen har uppstått? Eller så är det 10-fikat som misstas för frukost...
Jag undrar därför att jag oftare och oftare stöter på påståendet att i Sverige äter man kanelbulle till frukost. Det är mest rese- och expatbloggar/vloggar som påstår detta, men jag har aldrig i mitt liv stött på en svensk som skulle äta kanelbulle till frukost. Så jag undrade om det är något jag missat bara eller om det är något missförstånd.
Japp. Vi har sällan bullar liggandes hemma (bakar kanske 2 gånger per år) men när det väl händer så tar jag gärna en eller två till frukost. Bor vi på hotell eller äter frukost ute så äter jag också bullar/sötsaker, men då efter att jag ätit annat.