Lånelöfte utan fast jobb
Hej!
Är det någon som fått ett lånelöfte trots att man inte har fast jobb? Vi vill köpa en bostad som ligger ute för 1 995 000 och har kontantinsats +150 000 kvar utöver kontantinsatsen. Min sambo har fast jobb och får ut 41 000 i månaden och jag studera och jobba men har inget fast jobb - min enda ?fasta? inkomst i månaden är 4300 från skolan och sen beroende på hur mkt jag jobbar. Vi har en bil och 2 barn och inget lån alls. Pratade med kundservice på Nordea idag som sa att dom kunde erbjuda 220 000?!?! De är ju förfan mindre än vad vi har på sparkontot? För att jag inte har en fast inkomst. Jag ska vara föräldraledig frånåmed slutet på juni, vi har inte tänkt köpa något men blev erbjuden visning då inga andra är intresserade och vi är intresserade och kände att varför inte. Efter idag känns de tungt efter att fått ett Sånt sjukt lågt lånelöfte pga att jag inte har fast inkomst men vi har pengar så de räcker och blir över. Är de någon som fått lånelöfte ändå och isf vilken bank och förutsättningar har ni haft?