Jobbiga ex
Suck, ännu en fråga om jobbiga ex, men snälla hjälp mig !
Var gift i 20 år, fick 2 fantastiska barn, varav 1 av dom bor växelvis, och den andre hos pappan. Pga närheten till gymnasiet mm. Dock träffas vi ofta och pratar ibland flera ggr/dag.
Vi skilde oss för 2 år sedan och hade innan lovat och svurit på att alltid sätta barnen främst och vara snälla mot varandra. Det gick bra, tills jag träffade någon ny, som bägge barnen älskar, och flyttade ihop. Då började helvetet. Till saken hör att han också lever i en relation, och jag är HELT fine med det. ALLT jag gör är fel enligt mitt ex
Jag har extremt god kontakt med båda barnen och vi kan prata om det mesta. Bägge ringer mig vid ev kris, inte sin pappa. Den yngre barnet som är 11, vill bo fler dagar hos mig, vilket pappan vägrar, och barnet är så ledset för det. Jag påverkar inte barnet utan säger att hen har rätt att uttrycka sig och sina känslor, och att inte känna dåligt samvete för någon av föräldrarna, utan att det är hens vilja känslor som styr. Vi är väldigt nära, och varje gång det närmar sig tisdag och bytesdag har hen ångest och vill stanna.
En gång var hen helt förkrossad, ringer sin pappa och ber vpå sina bara knän att få stanna hos mig, pappan vägrade.
Det går inte att kommunicera med pappan övh, har redan försökt via familjerätten. Han hottar med advokat mm. Sist svarade jag bara med att:"Ja gör det".
Han har en attityd som går ut på att HAN SKA bestämma allt, som om han har tolkningsföreträde och sista slutgiltiga bestämmande rätt.
Skickar ofta kränkande mejl, om hur jag har olika problem som inte stämmer. Att ja ex inte kan räkna mm.
Komplett imbicill och empatilös tycker jag att han är, tyvärr.
VAD ska jag göra?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-26 18:35
Uppdaterar med att vårt yngsta barn, som är just 11. NÄR har dom rätt att bestämma själva enligt "lag". Kommer en tingsrätt lyssna på henne?