• Mandel

Det "fladdrar" lite för mycket i magen

Vill verkligen inte bli gravid och använder spiral. Har alltid varit väldigt sparsamt med blödningar med hormonspiral och så även nu.
    Är helnojig och vill inte bli gravid så jag testar ändå ibland för att verkligen vara säker på att inte vara gravid.
    Nu är bara grejen den att det fladdrar lite för mycket i nedre regionen av magen och det har inte med vanliga tarmrörelser att göra. 
    Har pågått de senaste veckorna, men förra veckans test visade negativt. 

Någon annan som haft samma och sedan varit gravid? Eller är jag bara hysteriskt inbillningsgravid och överdrivet nojig?
    Kan man be vården om dubbelkoll med sina test eller ett ultraljud?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden Det "fladdrar" lite för mycket i magen
  • Maymom

Hej,

Om fladdret hade berott på graviditet hade du fått positivt test för flera veckor sedan. Du hade förmodligen även haft fler symptom isåfall. Så tror inte det är fladder från bebis du känner.

Har själv aldrig haft spiral så har inte så bra koll på hur den påverkar kroppen.

Prata med gyn/bm om du är orolig. :)

• LillaJag06

Håller med maymom. Hade du varit gravid så du känner bebisen hade det visat på testerna.

• Användarenamnet

Hur vet du att det inte är tarmrörelser? Jag får tarmrörelser ibland som känns EXAKT som fosterrrörelser. Om jag inte vetat att jag inte är gravid hade jag garanterat trott att det var fosterrrörelser, men visste till 100 % att jag inte var det då.

• Mandel
    Användarenamnet skrev 2020-04-23 11:38:39 följande:

Hur vet du att det inte är tarmrörelser? Jag får tarmrörelser ibland som känns EXAKT som fosterrrörelser. Om jag inte vetat att jag inte är gravid hade jag garanterat trott att det var fosterrrörelser, men visste till 100 % att jag inte var det då.

Det är lite för långt fram i framkant så att säga och när det är vanliga tarmrörelser så hörs det hur det bubblar och så brukar jag mer känna att jag måste släppa en fis eller så.
    Är säkert mest bara paniken som spökar...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • LillaJag06

Jag har mycket tarmrörelser och behöver inte prutta eller att det låter. Du är nog inte gravid.

• Cecese

5-6 år efter sista barnet hade jag massor av tarmrörelser som kändes exakt som sparkar. Jag kunde t.o.m. känna de utanpå magen och det kändes exakt som när jag var gravid och barnen sparkade. Hade jag inte varit steriliserad hade jag varit övertygad om att jag var gravid. Jag behövde inte fisa eller hade gaser, det var bara tarmarna som spökade på ändå. 

• Cecese

Jag glömde, jag kunde tom se "sparkar", inte bara känna och jag var inte gravid. 

• Användarenamnet
    Mandel skrev 2020-04-23 13:04:32 följande:

Det är lite för långt fram i framkant så att säga och när det är vanliga tarmrörelser så hörs det hur det bubblar och så brukar jag mer känna att jag måste släppa en fis eller så.

Är säkert mest bara paniken som spökar...

Jag hör aldrig mina tarmrörelser.
Svar på tråden Det "fladdrar" lite för mycket i magen