Separera från idiot med 8 månaders
Jag har en 8 månaders. Hans pappa och jag håller på att separera, vi blev gravida snabbt, efter 4 månader tsm men allt kändes rätt och jag följde mitt hjärta. Flyttade till hans stad, flyttade in i lägenhet tsm och hade hans andra 3 barn varannan vecka. Jag och barnen kommer jättebra överens! Jag älskar dom och vill ha kvar dom i mitt liv. Precis innan sonen föddes började jag märka av att allt inte stämde. Han började sakta sluta respektera mig och detta har bara eskalerat. Vad jag säger stämmer inte, förminskning, gaslightning och vad jag nu börjar förstå även psykisk misshandel. Pratade med mamman till hans andra barn ordentligt för första gången idag. Hon bekräftade i princip alla farhågor.
Jag får min lägenhet om 20 dagar, i hans stad. För jag vill att min son ska få växa upp med sin pappa som vill vara närvarande och sina andra syskon.
Men jag är rädd. För honom. För att vara här. Har bott i denna stad i ett år men mest varit gravid och lagt tid på att bli en familj med honom och hans barn. Jag har ingen familj som jag kan bo hos under tiden, i hemstaden alltså. Inte med sonen. Jag är rädd för framtiden och började tvivla på att vara här igen nu efter att ha pratat med hans ex.
Nu är vi under samma tak och han skäller ut mig dagligen, kallar mig dum, korkad, fittig, förolämpar, säger att jag ljuger, att jag förstör hans liv, att han alla andra lever på sina knän för att jag prompt ska bo här tills jag får lägenhet. Jag har alltså inget val samt tänker på vår son. Han har redan bott på 3 ställen(Vår hos min mamma 1 månad när allt bröt samman men hon bad mig avlägsna mig efter en månad och sen hos mormor men hon är riskgrupp så det är uteslutet) och han är 8 månader.
Vad ska jag göra?? Ska jag stanna här? Ska jag försöka flytta tillbaka till hemstaden Stockholm? Jag har låg föräldrarpeng och inte enormt många dagar kvar då jag tagit ut många per månad för att han inte skulle klaga över ekonomin. Jag måste då fixa lägenhet i Stockholm men vem vill ha oss? Jag har inte mycket pengar.. ska jag stanna här? Långt från familjen som visst är trasig och dysfunktionell på många sätt men ändå min familj..