• Anonym (Adhdddd)

Voxra attentin och elvanse

Gör denna tråd efter att ha sökt o letat tips och erfarenheter utan lycka. Vill så gärna komma rätt efter lång tid av insättning och letande för rätt dos.

Jag har sen ett tag ätit attentin med helt ok resultat, haft svårt att hitta rätt dosering, verksr som jag behöver kring 20mg per dos men läkaren satt stopp vid 40mg om dagen.

Sedan 1månad har jag fått voxra och är uppe i maxdos 300mg. Tycker jag känner mig lite piggare och lättare att ta mig för, till och från iallafall, men ändå är det många dagar jag mitt i dagen eller tidig kväll kommer in i orkeslöshet, hjärnan slutkörd och förvirrad.

Lyckades få 30mg elvanse att ta på morgonen funkat lite bättre då.

Är så fundersam hur voxra med dexamfetamin fungerar för andra. Tex har doseringen av attentin ändrats pga voxra ? Vad har skillnaden varit mellan 150 och 300mg?

Ser även att endel tar voxra på kvällen istället för att då vaknar de pigga och har effekt direkt , något som stämmer ?

Mycket tacksam för svar och tips hur ni gjort. Hur myclet ni har per dag samt hur ni doserar under dagen?

• Svar på tråden Voxra attentin och elvanse
  • Anonym (f)

Har inte tagit voxra samtidigt som elvanse och attentin, men mina dagsdoseringar på attentin och elvanse är 40 respektive 70. Så kanske har du lite för låg dos?

• Anonym (Add)

Testade voxra förut men då mådde ja bara jätte dåligt. Så testat några andra som inte riktigt funka jätte bra förutom elvanse, den va bra men höll inte i sig så länge. Sen fick jag Attentin som inte funka, fick kombinera de med elvanse, då blev de lite bättre. Kommer inte ihåg doser men de blev inte tillräckligt bra så ja kunde jobba å så.

Nu äter jag 60 mg elvanse på morgonen sen tar jag 40 mg 2 timmar senare. Funkar jätte bra i ungefär 3-4 timmar sen

Kommer ångest i flera timmar. Runt 7-8 på kvällen börjar jag funka som när jag inte tagit elvanse. Då är de bra om jag bara ska ligga hemma.

Men när jag ätit elvanse i några månader så slutar den funka, då måste jag sänka dosen 1 månad ungefär sen höjer jag igen. Så de är mycket fram och tillbaka. Har testat fram och tillbaka olika mediciner sen 2012. Nu 2020 har ja hittat de som funkat bäst på dom här 8 åren.

• Anonym (f)
    Anonym (Add) skrev 2020-04-21 08:53:36 följande:

Testade voxra förut men då mådde ja bara jätte dåligt. Så testat några andra som inte riktigt funka jätte bra förutom elvanse, den va bra men höll inte i sig så länge. Sen fick jag Attentin som inte funka, fick kombinera de med elvanse, då blev de lite bättre. Kommer inte ihåg doser men de blev inte tillräckligt bra så ja kunde jobba å så.

Nu äter jag 60 mg elvanse på morgonen sen tar jag 40 mg 2 timmar senare. Funkar jätte bra i ungefär 3-4 timmar sen

Kommer ångest i flera timmar. Runt 7-8 på kvällen börjar jag funka som när jag inte tagit elvanse. Då är de bra om jag bara ska ligga hemma.

Men när jag ätit elvanse i några månader så slutar den funka, då måste jag sänka dosen 1 månad ungefär sen höjer jag igen. Så de är mycket fram och tillbaka. Har testat fram och tillbaka olika mediciner sen 2012. Nu 2020 har ja hittat de som funkat bäst på dom här 8 åren.

Eaxkt så blir det för mig med, med ångest men bra i några timmar. Slutar fungera efter nån månad med.

tar den inte just nu
  • Anonym (Adhdddd)
    Anonym (f) skrev 2020-04-21 00:16:53 följande:

Har inte tagit voxra samtidigt som elvanse och attentin, men mina dagsdoseringar på attentin och elvanse är 40 respektive 70. Så kanske har du lite för låg dos?

Jo jag tror  tyvärr det. Har du 40attentin eller 40elvanse ?

Optimalt för mig hade nog varit 50elvanse och 60attentin. Men min läkare är rätt kass på lyssna och avbryter mig ofta för att kunna avsluta samtalet när jag har uppföljning. Blev tvärstopp på 40attentin då det enligt fass var högsta och han ville inte höra att det var för barn och att de som går från metamina har högre doser. Svårt när 50elvanse räcker klockrent 7-12 för mig, kan jag sen dosera attentin 20mg vid 3 tillfällen efter det har jag en jämn nivå hela dagen och somnar utan problem kring 22. Nu vågar jag knappt prata om att det känns som det fattas lite då tror dom väl att jag missbrukar... Skulle kanske bytt läkare, hur man nu gör det.
  • Anonym (f)
    Anonym (Adhdddd) skrev 2020-04-30 20:02:10 följande:
    Jo jag tror  tyvärr det. Har du 40attentin eller 40elvanse ?

Optimalt för mig hade nog varit 50elvanse och 60attentin. Men min läkare är rätt kass på lyssna och avbryter mig ofta för att kunna avsluta samtalet när jag har uppföljning. Blev tvärstopp på 40attentin då det enligt fass var högsta och han ville inte höra att det var för barn och att de som går från metamina har högre doser. Svårt när 50elvanse räcker klockrent 7-12 för mig, kan jag sen dosera attentin 20mg vid 3 tillfällen efter det har jag en jämn nivå hela dagen och somnar utan problem kring 22. Nu vågar jag knappt prata om att det känns som det fattas lite då tror dom väl att jag missbrukar... Skulle kanske bytt läkare, hur man nu gör det.
    70 elvanse 40 attentin.

Det är svårt att få högre attentin då de tror att bara missbrukare tar det känns det som. De är rädda att man ska missbruka med just attentin. Fattar inte riktigt varför.

Tar jag 70 elvanse och 60 attentin fungerar jag rätt bra. 
Svar på tråden Voxra attentin och elvanse