• Sunshine girl

Misstänkt missfall och nu gravid 3-4 veckor!??

Hej jag och min älskling har haft våra tredje Ivf omgång. Jag hade svullnar bröst och ont i riggen illmående men 4 dagar innan jag ska tar min graviditets prov fick jag genom blödning och allt känslor bara försvann. Blödning i 4 dagar vi tog provet som vanligt på bestämmed dag två veckor after återförandet 12/4 påsk dagen men fick ingen streck och jag var helt säkert att jag hade missfall då några dagen innan.... 7 dagar efter har börjat känner illmåendet igen och så tog ett prov för att vi ska vara på fest och jag vill har lite vin men vill vara säkert att jag är inte gravid... idag fick jag plus och 1-2 veckor gravid... helt otroligt kan det vara fel ? Vi ska kontakta Kliniken imorgon. Håller tummarna!

Hopefull mum to be!
  • Svar på tråden Misstänkt missfall och nu gravid 3-4 veckor!??
  • Clemmentina

Så märkligt! Hoppas du får bra svar från kliniken och att det bara tog tid för den lille/a att fästa.

Jag var med om något liknande och det slutade tyvärr mindre bra. Började blöda 3 dagar innan testdagen, på testdagen fick jag minus. Men kollade testet igen lite senare och såg ett svagt streck. Tog ett till test dagen efter (då hade jag också slutat blöda) som blev positivt. Fick även 1-2 veckor på CB digital. Under veckan blev testen starkare och starkare. Men en vecka senare visade CB fortfarande 1-2 veckor. Två och en halv vecka efter testdag började jag att blöda igen och strecken var mycket svagare. Strax därefter gjorde jag vul som inte visade något foster. Testen var helt negativa. Enligt läkaren var det en kemisk graviditet. Varför jag fick så sena pluss och varför de ökade efter blödningen kunde hon inte säga.

Hoppas verkligen inte att detsamma händer för dig utan att du är gravid. Håller tummarna för dig!

• Sunshine girl

@Clementina Oj då ledsen att det inte har blivit något för dig ???? Tack för din svar då vet jag att sånt kan händer och vi är ju väldigt reserverad just nu, ska har ultraljudet på fredag. Håller tummen ????

• Clemmentina
    Sunshine girl skrev 2020-04-20 17:32:51 följande:

@Clementina Oj då ledsen att det inte har blivit något för dig ???? Tack för din svar då vet jag att sånt kan händer och vi är ju väldigt reserverad just nu, ska har ultraljudet på fredag. Håller tummen ????

Håller tummarna för bättre besked för din del! Berätta gärna hur det går. Själv har jag äggplock nr 2 imorgon då vi inte fick något till frysen sist.
  • Sunshine girl

Ja det ska jag absolute!

Vad spännade men också nervositet måste vara rätt högt upp just för dig nu också! Lycka till med äggplocket hoppas du får en fint mängd ägg den här gången. *Fingers,toes and bows crossed*

Clemmentina skrev 2020-04-20 18:58:18 följande:

Håller tummarna för bättre besked för din del! Berätta gärna hur det går. Själv har jag äggplock nr 2 imorgon då vi inte fick något till frysen sist.

• Momstret

Vi skulle ta testet dag 13 efter insättning. jag tog två test och de visade negativt. 
    Regerade på att jag inte haft mens på hela april och tog ett till efter 4 & 5 dagar och det visade plus båda gångerna. 

Jättekonstigt. hör gärna vad du fick för svar på Ultraljudet då jag väntar på mitt om två hela veckor :/

Svar på tråden Misstänkt missfall och nu gravid 3-4 veckor!??