• mittbarnborhossinpappa

Mitt barn bor hos sin pappa

Jag undrar om det finns fler som jag. Mammor som saknar sina barn för att barnen bor hos sin pappa? 

Att mitt barn valde att bo hos pappan var det värsta jag varit med om. Jag kände mig så värdelös. Jag undrar om det bara är jag som har det så?

• Svar på tråden Mitt barn bor hos sin pappa
  • Steffi

Öh varför inte? Pappan är väl lika mycket förälder och någonstans måste ju barnet bo.

Ts , jag förstår dig och fattar att det måste vara jobbigt

Sofie Ros skrev 2020-04-18 14:54:10 följande:

Varför lät ni barnen bestämma det?

• Sofie Ros
    Steffi skrev 2020-04-18 17:35:25 följande:

Öh varför inte? Pappan är väl lika mycket förälder och någonstans måste ju barnet bo.

Ts , jag förstår dig och fattar att det måste vara jobbigt

Antydde jag något om att barnen inte ska bo hos pappan?

Varför delar ni inte?

Om det har med avstånd att göra så är det ju lätt att åtgärda, flytta så ni kan ha varannan vecka eller så.

Det tror jag barnen kommer att uppskatta I längden.
  • Steffi

Kanske inte funkar pga boende jobb eller vad som. Precis lika skäl som när barnen bara bor hos mamman. Och nej det antydde du inte men klar å tydligt att det var barnets beslut....

Sofie Ros skrev 2020-04-18 20:20:44 följande:

Varför delar ni inte?

Om det har med avstånd att göra så är det ju lätt att åtgärda, flytta så ni kan ha varannan vecka eller så.

• Steffi

My bad.. det stod visst. Sorry

Kanske inte funkar pga boende jobb eller vad som. Precis lika skäl som när barnen bara bor hos mamman. Och nej det antydde du inte men klar å tydligt att det var barnets beslut....

Varför delar ni inte?

Steffi skrev 2020-04-19 00:36:57 följande:

• Earlgrey

Du kan känna dig värdelös men kom ihåg du är inte värdelös! Jag antar att du vill ditt barns bästa och att pappan också vill det....nu blev valet så här och det kan finnas flera anledningar....jag hoppas att ni kan ha den bästa kontakten i allafall ända tills det blir dags att klippa navelsträngen ...men att ni då kan ha en bra vuxen relation. Att du gör så gott du kan är det viktigaste och att du tar hand om dig själv också...det är mitt råd iallafall..... Du kanske kan hitta folk som du kan prata av dig med förutom att skriva här....

• mittbarnborhossinpappa

min önskan var att ha barnen varannan vecka men när min son ringde pappan när han varit hos mig en timme max så kom pappan och hämtade honom. Min undran var ni som har det så här. Jag är inte ensam om detta. Jag vill ha kontakt med andra. Jag tror att det finns mörkertal. Sedan vet jag inte vad man vill ha hjälp med men för min del är det att prata med likasinnade. Inte prata med dem som inte har det likadant för de kan inte förstå. Det blir en massa frågor och man får försvara sig. Jag är så djävla trött på det rent ut sagt. 

• LukeStairwalker
    mittbarnborhossinpappa skrev 2020-04-27 20:22:28 följande:

min önskan var att ha barnen varannan vecka men när min son ringde pappan när han varit hos mig en timme max så kom pappan och hämtade honom. Min undran var ni som har det så här. Jag är inte ensam om detta. Jag vill ha kontakt med andra. Jag tror att det finns mörkertal. Sedan vet jag inte vad man vill ha hjälp med men för min del är det att prata med likasinnade. Inte prata med dem som inte har det likadant för de kan inte förstå. Det blir en massa frågor och man får försvara sig. Jag är så djävla trött på det rent ut sagt. 

Varför vill inte sonen vara hos dig mer än en timme? Hur är din relation med sonen?
  • Blumch

Hej!

Förstår att det är tungt. Har själv en grabb (14 år) som bor mer hos sin pappa än mig. Hur länge sen gick du & pappan skilda vägar och hur gammal är din son?

• Earlgrey

Hej igen, kan det vara så att pappan kräver att han väljer sida. Och därför han valde att lämna efter en timme....? jag har inte erfarenhet själv men känner en pappa som har det så....mamman gör allt för att barnen inte ska få träffa pappan. 
    Dom är i tonåren nu...

• mittbarnborhossinpappa

Jag kände det som att jag inte räknades. Det var pappans regler som räknades och jag hade ett eget hem. Mina regler. Så klart. Det var ju mitt hem. Så det blev fel. Men det är inte därför jag skriver detta inlägg. Jag skriver för att nå mammor som är i samma situation som mig. Det handlar om att vi behöver må bra som mammor trots att inte barnen bor hos oss. Sedan så klart ska man titta på hur man kan göra. Det är precis så att det är för mycket fokus på vilka fel jag har gjort. Hur jag har gjort. Mammor har rätt att bli respekterade trots att de inte har barnen hos sig. Det blir också tydligt för mig i denna tråden. Vilka har barn som bor hos sin pappa? och hur vill du fokusera på att må bättre? Vad vill du ha hjälp med? De 3 är frågor jag vill ha svar på

• mittbarnborhossinpappa

Varför delar ni inte?

Jag var den som ville ha 50/50. Det var inte riktigt förankrat hos pappan
  • mittbarnborhossinpappa
    Earlgrey skrev 2020-05-01 00:12:11 följande:

Hej igen, kan det vara så att pappan kräver att han väljer sida. Och därför han valde att lämna efter en timme....? jag har inte erfarenhet själv men känner en pappa som har det så....mamman gör allt för att barnen inte ska få träffa pappan. 
    Dom är i tonåren nu...

Det kändes som att det var så. Det blir barnen som kommer ikläm när föräldrarna inte kan samarbeta. Jag känner verkligen medkänsla med pappan. Jag håller på med att skapa en kurs för att stötta mammor. Om någon pappa vill vara med så är det okej. Du kan ju fråga din vän och be hen kolla upp Mitt barn bor hos min pappa. Det är superintressant för mig om pappor skulle uppskatta min kurs. Jag brinner för att hjälpa oss som har det så här. Och som sagt det handlar inte om att prata skit om den andre. Det handlar om att må bra utifrån sin situation. Självkärlek och sedan stötta också utifrån att man längtar efter sina barn och hur vi kan hantera det, verktyg för det. 
  • Klipåtummen
    mittbarnborhossinpappa skrev 2020-05-02 15:04:14 följande:
    Det kändes som att det var så. Det blir barnen som kommer ikläm när föräldrarna inte kan samarbeta. Jag känner verkligen medkänsla med pappan. Jag håller på med att skapa en kurs för att stötta mammor. Om någon pappa vill vara med så är det okej. Du kan ju fråga din vän och be hen kolla upp Mitt barn bor hos min pappa. Det är superintressant för mig om pappor skulle uppskatta min kurs. Jag brinner för att hjälpa oss som har det så här. Och som sagt det handlar inte om att prata skit om den andre. Det handlar om att må bra utifrån sin situation. Självkärlek och sedan stötta också utifrån att man längtar efter sina barn och hur vi kan hantera det, verktyg för det. 
    En kurs?
    På kurser lär man ut saker, vad är det man lär sig på din kurs?

Du kanske ska kalla det för samtalsgrupp istället?
  • mittbarnborhossinpappa

Ja, det är som en samtalsgrupp. En grej som jag  tycker är bra för att gruppen ska bli så bra och nyttig är att vi pratar om vad vi ska prata om. jag kommer ha ett tema för varje gång så det blir struktur men för att ute vara för styrt och det kanske inte ger alla så mycket så kan alla bidra. Vad vill du ta upp? Ge gärna förslag. 

Svar på tråden Mitt barn bor hos sin pappa