• Magda11

Blödning före BIM?

Hej.

Jag är på ÄL+11/BIM-3 och fick för ett par timmar sedan världens molvärk och nu för en halvtimma sedan när jag gick på toaletten var det blod på pappret.

Min mens brukar alltid komma minst 14 dagar efter ÄL och jag brukar aldrig ha denna typ av värk. Oftast ingen värk alls.

Vad är det som sker? :(

• Svar på tråden Blödning före BIM?
  • Anonym

Låter ju som mensen som är på väg.

• Magda11
    Anonym skrev 2020-04-10 11:57:14 följande:

Låter ju som mensen som är på väg.

11 dagar efter ÄL? Och den beter sig isåfall helt annorlunda mot hur den brukar.
  • Magda11

Har nu läst flera trådar om att folk fått likadant och sedan plussat??? Men sån tur kan man väl inte ha...

• Anonym
    Magda11 skrev 2020-04-10 12:07:06 följande:

11 dagar efter ÄL? Och den beter sig isåfall helt annorlunda mot hur den brukar.

Du säger ju själv att 11 dagar efter äl är samma som tre dagar innan mensen är beräknad. Klart den kan komma tre dagar för tidigt, den är ju inte direkt 10 dagar tidig. Fattar att du hoppas på graviditet men det bästa är ju bara att vänta tre dagar och sen ta ett test.
  • Magda11
    Anonym skrev 2020-04-10 12:13:17 följande:

Du säger ju själv att 11 dagar efter äl är samma som tre dagar innan mensen är beräknad. Klart den kan komma tre dagar för tidigt, den är ju inte direkt 10 dagar tidig. Fattar att du hoppas på graviditet men det bästa är ju bara att vänta tre dagar och sen ta ett test.

Det jag tycker är konstigt är att jag aldrig fått mens så tidigt som 11 dagar efter ÄL och aldrig känt denna typ av värk (brukar nästan aldrig ha mensvärk). Känns märkligt att cykeln helt plötsligt ska rubbas och symptomen på mens blir helt annorlunda.

Därför är jag orolig för att något ska ha hänt/vara fel.
  • Anonym (Hmm)
    Magda11 skrev 2020-04-10 12:27:19 följande:

Det jag tycker är konstigt är att jag aldrig fått mens så tidigt som 11 dagar efter ÄL och aldrig känt denna typ av värk (brukar nästan aldrig ha mensvärk). Känns märkligt att cykeln helt plötsligt ska rubbas och symptomen på mens blir helt annorlunda.

Därför är jag orolig för att något ska ha hänt/vara fel.

Ta ett graviditetstest imorgon, borde synas nu om du skulle vara gravid. Personligen tror jag att det antingen är tidig mens eller ett missfall. För en nidblödning borde väl komma tidigare och inte så sent.
  • Magda11
    Anonym (Hmm) skrev 2020-04-10 12:35:50 följande:

Ta ett graviditetstest imorgon, borde synas nu om du skulle vara gravid. Personligen tror jag att det antingen är tidig mens eller ett missfall. För en nidblödning borde väl komma tidigare och inte så sent.

Nidblödning kan tydligen komma 7-14 dagar efter ÄL. Ska vänta och se om blödningen fortsätter och ta ett test på BIM.
  • Anonym

Men SNARK på såna här trådar. Du frågade vad folk tror att det kan vara men är missnöjd när folk svarar att de tror att det är mensen. Förstår, längtan att bli/vara gravid kan vara jättejättestark men det bästa är att strunta i att bolla med främlingar på internet och invänta BIM. Ta ett test om tre dagar. Lycka till.

• Magda11
    Anonym skrev 2020-04-10 15:35:21 följande:

Men SNARK på såna här trådar. Du frågade vad folk tror att det kan vara men är missnöjd när folk svarar att de tror att det är mensen. Förstår, längtan att bli/vara gravid kan vara jättejättestark men det bästa är att strunta i att bolla med främlingar på internet och invänta BIM. Ta ett test om tre dagar. Lycka till.

Vadå missnöjd??? Man kan inte lägga till fakta och föra en diskussion? Trodde det var det ett forum var till för.

Det med tiden för nidblödning var ju bara ett tillägg på vad personen innan skrev...

Jag tror inte att jag är gravid och har redan gett upp hoppet för den här månaden. Jag vill veta om någon varit i liknande situation och att det inneburit att något varit fel = man har behövt söka vård. Skulle bli väldigt glad om det bara var mensen som kom och det inte var något fel. Är därför jag ifrågasatte om det verkligen kunde vara det då det är helt olikt nu mot vad det brukar samt tidigare än min vanliga regelbundna cykel.
  • Anonym (Nid)

Jag fick en ljusrosa blödning äl +11. Höll i sig tre dagar. Plussade äl+13

• Anonym (Li)

Tycker också att det låter som mensen är på g. Det låter inte heller som att det är något fel, utan bara att den smygstartar lite.

Jag vet hur det är att greppa efter halmstrån när man så gärna vill vara gravid. Lycka till nästa cykel!

• Anonym (Mm)

Med tanke på värken som du inte brukar ha kan det ju också vara ett väldigt tidigt missfall.

• Magda11
    cleoeme skrev 2020-04-15 07:18:41 följande:

Hur gick det?

Åt helvete. Började blöda sjukt mycket i fredags och är inte förrän idag det lugnat sig lite. Första fyra dagarna fick jag gå på toaletten typ en gång i timmen för det bara forsade. Hade smärta, på en nivå jag aldrig känt, konstant de två första dagarna. Idag är blödning mer som jag brukar ha vid mens (vanligtvis brukar mensen vara så som det är i två dagar (utan värk) och sen lugna sig för att sedan vara helt borta på den sjätte dagen. Och skulle ju haft mens i måndags egentligen (brukar alltid få det på ÄL+14, men började på ÄL+11 nu). Så det känns ju som om något är fel med mig...
  • Anonym (Mm)
    Magda11 skrev 2020-04-15 08:06:07 följande:

Åt helvete. Började blöda sjukt mycket i fredags och är inte förrän idag det lugnat sig lite. Första fyra dagarna fick jag gå på toaletten typ en gång i timmen för det bara forsade. Hade smärta, på en nivå jag aldrig känt, konstant de två första dagarna. Idag är blödning mer som jag brukar ha vid mens (vanligtvis brukar mensen vara så som det är i två dagar (utan värk) och sen lugna sig för att sedan vara helt borta på den sjätte dagen. Och skulle ju haft mens i måndags egentligen (brukar alltid få det på ÄL+14, men började på ÄL+11 nu). Så det känns ju som om något är fel med mig...

Säkert inget fel på dig! Tycker det låter som ett tidigt missfall. Jag hade likadant förra månaden, men hann plussa innan.
  • Magda11
    Anonym (Mm) skrev 2020-04-15 08:57:53 följande:

Säkert inget fel på dig! Tycker det låter som ett tidigt missfall. Jag hade likadant förra månaden, men hann plussa innan.

Misstänker också det, men oroar mig ändå för att något ska vara fel :( Har kontaktat läkaren och hoppas få komma dit för att kolla om det är något fel eller inte, så man kan sluta oroa sig.
Svar på tråden Blödning före BIM?