• Toffzan

Ni som är i förhållande, är ni svartsjuka på andras kroppar?

Ni som lever i ett förhållande, är ni svartsjuka på snyggare rumpor, bröst etc? Tex på teven, på stan etc? Är ni oroliga att eran partner skall vara otrogen mot er för att ni inte har den perfekta kroppen?

Om ni inte känner er svartsjuka, hur gör ni för att vara så starka i er själva? Vad tänker ni om det går en dallrande rumpa framför dig och din partner?

Och om ni kanske har en övervikt, hängbröst, inga bröst etc, har detta påverkat er i förhållandet om ni tex vet att er partner egentligen tänder på tex squatrumpor och större,mindre,fastare, dallrigare bröst?

Hur skall man kunna känna sig säker i sig själv när man vet att ens partner har ett annat ideal? jag vet att personlighet kommer man mycket längre med, men man har ju sex med varandra och man skall väl ändå någonstans tända på varandra eller hur?

svartisen
  • Svar på tråden Ni som är i förhållande, är ni svartsjuka på andras kroppar?
  • sextiotalist

Nej, aldrig svartsjuk

Jag har aldrig varit perfekt, det finns miljontals kvinnor som är snyggare än mig.

Men min sambo valde mig för den jag är, även mina fel och brister. Precis som jag valde honom, då även med hans fel och brister.

Där är vår trygghet, vi båda vet att vi inte är perfekta och vi ser inte heller det som något negativt

Jag var inte svartsjuk som ung heller. Även om jag var mindre bekväm med hur jag såg ut.

• Anonym (myself)

Kanske ska man börja med att inte fråga om hur hans ideal ser ut? Varför skapa problem för en själv - ser du inte ut så som han önskar sig MEN är med dig, så har han valt det. Det mesta egentligen hänger på hur nöjd du är med dig själv och inte vad din partner har för ideal.

• Toffzan
    Anonym (myself) skrev 2020-04-09 11:43:06 följande:

Kanske ska man börja med att inte fråga om hur hans ideal ser ut? Varför skapa problem för en själv - ser du inte ut så som han önskar sig MEN är med dig, så har han valt det. Det mesta egentligen hänger på hur nöjd du är med dig själv och inte vad din partner har för ideal.

Men hur skall man kunna tycka om en själv om man vet att ens partners idela egentligen är det motsatta till hur man ser ut?
  • Anonym (E)

När du uttrycker det så, då spinner jag vidare;

-Du måste ju med andra ord vara en alldeles extraordinär och mycket speciell människa eftersom din parter valt just Dig trots sina ideal. Flört

Skämt och sido, jag hoppas att du förstår det, samtidigt som det måste ligga lite i det jag säger, visst? 

Jag tycker att en person blir extra attraktiv/oattraktiv beroende på personlighet och beteende. 

• Toffzan
    Anonym (E) skrev 2020-04-09 11:56:24 följande:

När du uttrycker det så, då spinner jag vidare;

-Du måste ju med andra ord vara en alldeles extraordinär och mycket speciell människa eftersom din parter valt just Dig trots sina ideal. Flört

Skämt och sido, jag hoppas att du förstår det, samtidigt som det måste ligga lite i det jag säger, visst? 

Jag tycker att en person blir extra attraktiv/oattraktiv beroende på personlighet och beteende. 

Men min karl är en rumpkille och jag har inte den där runda rumpan som han tycker är skitsnyggt...jag vill inte att han skall gå och dreggla över andras kvinnors bakdel för att de har den där baken som inte jag har...jag vill vara det snyggaste för honom.

men jag håller med dig dock...min kloka sida av mig tänker så, men min svartsjuka sida tänker motsatsen tyvärr...
  • Anonym (myself)
    Toffzan skrev 2020-04-09 11:49:17 följande:
    Men hur skall man kunna tycka om en själv om man vet att ens partners idela egentligen är det motsatta till hur man ser ut?
    1. Hur vet du det? Uttrycker din partner hela tiden att den där tjejen har bättre bröst än du? Eller ställer du frågan själv? (I första fallet skulle jag lämna partern direkt).
    2. Du ska tycka om dig så som du är - du kan inte förändra det, så varför ska du lida för nåt nån annan tycker? Det är bara vi som bestämmer hur vi mår, och ingen annan.
  • Toffzan
    Anonym (myself) skrev 2020-04-09 13:15:25 följande:
    1. Hur vet du det? Uttrycker din partner hela tiden att den där tjejen har bättre bröst än du? Eller ställer du frågan själv? (I första fallet skulle jag lämna partern direkt).
    2. Du ska tycka om dig så som du är - du kan inte förändra det, så varför ska du lida för nåt nån annan tycker? Det är bara vi som bestämmer hur vi mår, och ingen annan.
    Jag vet för han har berättat hur hans ideal ser ut...för att jag frågade.
  • Fjäril kär
    Toffzan skrev 2020-04-09 13:17:37 följande:

Regel nr 1. Fråga inte.

Regel nr 2. Utgå alltid ifrån att just du är idealet eftersom han valde dig.
  • Anonym (Em)

Jag är ganska mycket yngre än min man. 15 år. Vi har två barn ihop.

Jag är snyggare än honom. Han är skitsnygg och charmig och rolig. Men jag är definitivt den snyggaste av oss. Det är ganska skönt haha. Men jag tar hand om mig, färgar hår, sminkar, målar naglar, rakar mig, använder snygga kläder, brunutansol. Även i vardagen.

Är ganska trygg i mig själv. Men min man boostar mitt självförtroende genom komplimanger osv också, det är viktigt.

• Anonym (myself)
    Toffzan skrev 2020-04-09 13:17:37 följande:
    Där har vi det - du frågade själv.
    Fjäril kär skrev 2020-04-09 13:34:13 följande:
    Regel nr 1. Fråga inte.

Regel nr 2. Utgå alltid ifrån att just du är idealet eftersom han valde dig.
    Just precis! Solig

Svar på tråden Ni som är i förhållande, är ni svartsjuka på andras kroppar?