• EnglaoDevil

Gravid eller inbillning?????

Nu behöver jag lite hjälp!

Det är första gången jag startar en tråd här men jag har läst ca 3 miljoner inlägg ??????

Det började för ca en vecka sedan (äl+ca 5) med väldigt mycket flytningar, nästan så jag trodde min mens (som är väldigt riklig) hade startat.

Samtidigt började jag känna molvärk men var ju alldeles för tidigt för att vara mensvärk.

I förrgår fick jag avsmak för typ all mat, inget jag brukar bli sugen på kändes tilltalande och igår började ett svagt illamående som kommit och gått sedan dess.

I vanliga fall brukar jag vara sugen på typ allt en vecka för mens men nu är det 5 dagar kvar och jag känner inget sug alls.

Lite stickningar/ilningar i brösten men ingen direkt svullnad än (jag ammar min 2-åring fortfarande och när han inte ammar på länge blir de lite svullna).

Har haft rejält ont i huvudet i 3 dagar nu och igår kändes tandköttet ömt och jag fick lite nästäppa.

Jag testade negativt i förrgår och idag (jag vet, alldeles för tidigt men har en massa test som bara ligger här hemma och väntar på att bli använda!????????)

Vill inte hoppas för mycket då jag för ca 5 mån sedan var helt 100 på att jag var gravid, blev nästan lite knäpp i huvudet till slut av alla symtom och blev så klart jättebesviken när jag förstod att jag inte var gravid.

Det blir ju inte lättare av att jag har hur mycket tid på mig som helst att tänka/grubbla/obsessa pga att jag vabbat snoriga barn i ca 2 veckor (jobbat ungefär varannan dag då sambon vabbat resten).????

Finns det nån mer som har liknande tankar och vill bolla lite tankar närmsta dagarna för att fördriva tiden???

• Svar på tråden Gravid eller inbillning?????
  • Mortiscia80

Det låter tyvärr som inbillning.

Från befruktning, alltså vid ägglossningen, tar det ca en vecka innan ägget ens fäster. Innan dess har du inga som helst gravidhormoner och alltså noll påverkan på kroppen. Även efter att det fäster så kommer du inte ha symptom från dag ett för då är det så låga nivåer, det är därför man inte kan ta test alldeles för tidigt heller.

• EnglaoDevil

Mortiscia80

Jag började få flytningar ca 5 dagar efter ägglossning, svårt att räkna exakt då jag inte testat för ägglossning utan använder en app och jag har oregelbunden mens så det kan vara +- några dagar.

De andra symptomen började ca en vecka innan beräknad mens, samma där svårt att beräkna med oregelbunden mens.

Jag har läst om många andra som känt samma symtom så här tidigt så antingen har alla de inbillat sig också eller så kan man faktiskt känna symptom så tidigt..

Men tack för svar!

• Mortiscia80

Som sagt, innan ägget fäster har du inga gravidhormoner. Däremot, eftersom du faktiskt inte har koll på din äl, så kan det vara så att du/appen räknat fel. En app är allt annat än pålitlig nämligen.

Svar på tråden Gravid eller inbillning?????