• guacamoleoe

chili i huden!!

hej hörni! Det enda jag ville ikväll var att finhacka en chili och ha ner den i min fabulösa guacamole, men nu har chilin som jag skar med mina bara händer trängt sig in i huden på mina fingrar! Hur får man hettan och det här svidandet att försvinna? Har tvättat händerna otroligt många gånger, haft fingranrna i mjölk och raps olja men inget verkar fungera. Höll i en isbit tills den smälta men det funkar inte heller. Inte ens aloe Vera lindrar smärtan! Någon som vet någon som kan hjälpa? Tacksam för extremt snabba svar det här inte skönt!

• Svar på tråden chili i huden!!
  • Anonym (Chili i ögat)

Hmm olivolja, diskmedel, tvättsprit? Det du vill är att lösa upp chili oljan och capsaicin. Vatten brukar inte göra saken bättre utan närmare sämre.

Det jag kommer föreslå är smärtsamt men om du vill testa be my guest. Mycket diskmedel och se till att tvätta ordentligt med skum. Du vill försöka tvätta bort oljorna. Sen nu jävlar gör det ont men skölj med varmvatten. Typ öppnar porerna som drar ut oljan. Sen försök skrubba bort det. Detta är nog värsta steget. Därefter dränk händerna i olivolja. Detta tips fick jag en gång. Nu förtiden användee jag handskar. Just sayin :D

Lycka till!

Svar på tråden chili i huden!!