Namn! Anonyma svar
Tror att jag råkade klicka på att inte tillåta anonyma kommentarer i förra tråden. Så i denna kan ni skriva anonymt.
Vad tycker ni om namnet Eden? Och tycker ni att det passar bäst till en pojke eller flicka?
Tror att jag råkade klicka på att inte tillåta anonyma kommentarer i förra tråden. Så i denna kan ni skriva anonymt.
Vad tycker ni om namnet Eden? Och tycker ni att det passar bäst till en pojke eller flicka?
Tycker inte om det.
Flicka. Hade en tjej i en av mina kuser i skolan som hette så.
Det är ju unisex, men jag tror att det främst uppfattas som ett flicknamn i Sverige. Jag personligen tycker inte om namnet. På en flicka låter det som en strippa och på en pojke låter det mesigt.
Har bott i Israel ett tag och där är det ett vanligt tjejnamn. Jag gillar namnet men jag är själv inte svensk så jag gillar förmodligen andra namn än svenskar gör.
Älskar namnet. Hade det på min namnlista.
Skulle dock säga att det är mer av ett tjejnamn i Sverige. Även om det är könsneutralt som namn.
Inte i min smak
Uppfattar det mest som ett flicknamn i Sverige. Trevligt namn, mjukt och vänt. Känns som att det passar både till en helt "vanlig" snäll tjej/kvinna och till någon som är betydligt mer alternativ och egen - ett namn som formas av personen, snarare än tvärtom.
Passar varken pojkar eller flickor. Det låter som ett efternamn.
Fint. Tänker på det som ett flicknamn.
Tänker på Edens lustgård. Inte ett namn i mina öron. Men om man ska ha det som namn är det ett flicknamn