Gabapentin, vågar jag äta den???
Har fått gabapentin mot nervsmärta. Funkar fantastiskt! Skulle ta 300 gram 3 gånger om dagen, men det räcker gott med 300 gram på morgonen. Har dock läst en del om denna medicin och får upp mängder med negativa saker, såsom helvetiska abstinensen.
Jag som blev så glad att ett icke narkotika klassat preparat funkade bättre än oxycontin som jag ätit hur länge som helst, (dock i perioder max 3 veckor i taget, sen har jag uppehåll minst en månad)
Stämmer detta, någon med erfarenhet?
Sen en annan sak jag märkte:
När jag fick detta utskrivet slutade jag med oxycontin direkt och lämnade tillbaka de 50 tabletter jag hade kvar, till apoteket. Jag visste att jag skulle få lite abstinensbesvär, det brukar jag få när jag ätit dem i ett par veckor, men jag tycker de är milda symtom..jag överlever så att säga och det går över relativt snabbt.
Det känns dock som gabapentinet har gjort att jag inte känner av så mkt utsättningssymptom. Om detta stämmer; skjuter jag upp abstinensen pga gabapentinet då?
När jag läser i Fass så kan man ju stå på väldigt höga doser gabapentin, maxdos var väl över 3000 mig(!!!) Jag äter 300 mig, bebisdos tänker jag så kan det bli jobbig abstinens av den mängden?
Har bara ätit detta några dagar, men tänker sluta tvärt om detta jag läst stämmer.
Snälla ni som vet eller så....skriv gärna!!!